اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قائمشهر:

مکان کارخانه کمپوست قائمشهر نامناسب است

فرماندار قائمشهر با نامناسب دانستن مکان کارخانه کمپوست قائمشهر گفت: شهرداری باید تفکیک زباله از مبدا را در دستور کار خود قرار دهد.

مکان کارخانه کمپوست قائمشهر نامناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، مهدی محمدی عصر امروز در جلسه شورای بهداشت شهرستان با اشاره به مکان احداث کارخانه کمپوست قائمشهر که در مرکزیت چند روستا واقع شده است، افزود: به علت فاصله کم کارخانه با شهر کیاکلا باید از ابتدا توسعه شهر پیش‌بینی می‌شد چرا که تا چند سال آینده ممکن است کارخانه در مرکز شهر قرار گیرد.

وی افزود: حال که امکان جابه‌جایی کارخانه وجود ندارد باید طرح جمع‌آوری و تفکیک زباله از مبدا در دستور کار شهرداری و مرکز بهداشت قرار گیرد تا زباله‌های خشک از مبدا جدا شده و زباله‌های‌تر نیز در طرح ورمی کمپوست قرار گیرد و به مشتریان این طرح فروخته شود.

فرماندار قائمشهر با اشاره به برنامه پنجم توسعه مبنی بر ارگانیک شدن 30 درصد محصولات کشاورزی افزود: ما می‌توانیم از ظرفیت زباله‌های ‌تر، در تهیه کود کمپوست بهره‌برداری خوبی داشته باشیم زیرا این کود مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی است و کشاورزانی که از این کود ارگانیک استفاده می‌کنند محصولات ارگانیکی برداشت می‌کنند.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش به کاسبان و اصنافی که با وجود مخالفت و شکایت از دست‌فروشان، پیاده‌روی مقابل مغازه خود را ماهیانه 500 تا یک‌میلیون تومان به دستفروشان اجاره می‌دهند تذکر داد.

این مسئول همچنین بر کاربردی کردن جلسات تاکید کرد و افزود: باید مواردی که در جلسات عنوان می‌شود به طور کامل بررسی و کارشناسی شود تا خروجی جلسات مصوبات کاربردی و تخصصی باشد.

انتهای پیام/86008/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول