اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی خبر داد

برداشت 62 تن آنغوزه شیرین در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در سال جاری 62 تن آنغوزه شیرین از اراضی خراسان جنوبی برداشت شده که 5 میلیارد تومان درآمد برای بهره‌برداران داشته است.

برداشت 62 تن آنغوزه شیرین در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌اله شریفی ظهر امروز در حاشیه نشست خبری اظهار داشت: در خراسان جنوبی سه مرکز تولید نهال وجود دارد که دو مرکز در بیرجند و یک مرکز در درمیان فعال است.

وی تصریح کرد: مساحت این نهالستان‌ها 57 هکتار بوده که تولید نهال را در استان برعهده دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان این‌که هشت پارک جنگلی در  سطح استان وجود دارد، اذعان داشت: مساحت این پارک‌ها 280 هکتار است.

شریفی ادامه داد: در سال گذشته 27 هکتار از پارک‌های جنگلی به شهرداری بیرجند واگذار شده است.

وی با بیان این‌که در سال جاری 503 مورد استعلام معادن از منابع طبیعی گرفته شده است، یادآور شد: از این تعداد با 155 مورد موافقت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اضافه کرد: در سال جاری 274 مورد خلع ید زمین‌های تصرفی وجود داشته که مساحت آن 338 هکتار است.

شریفی با بیان این‌که در سال جاری 230 مورد رفع تصرف توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی صورت گرفته است، متذکر شد: مساحت این رفع تصرفات بالغ‌بر یک‌هزار هکتار بوده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری یک‌هزار و 361 پرونده در ارتباط با تخلفات منابع طبیعی تشکیل شده که از این تعداد 712 مورد مختومه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد پرونده تشکیل شده 640 مورد به نفع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری رای صادر شده است.

شریفی با بیان این‌که میزان بارندگی امسال 50 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، اذعان داشت: میزان بارندگی امسال 37 میلی‌متر بوده است.

وی وسعت استان را 15 میلیون هکتار دانست و اضافه کرد: خراسان جنوبی دومین استان بیابانی کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به عرصه‌های منابع طبیعی در استان اشاره کرد و اذعان داشت: حدود 14 میلیون هکتار از وسعت خراسان جنوبی جزو عرصه‌های منابع طبیعی است.

شریفی ادامه داد: همچنین 635 هزار هکتار جنگل، حدود 8 میلیون و 400 هکتار مراتع و 5 میلیون و 300 هکتار وسعت عرصه‌های بیابانی خراسان جنوبی است.

وی اضافه کرد: اراضی تحت فرسایش بادی خراسان جنوبی بالغ‌بر 3 میلیون هکتار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان این‌که 28 کانون بحرانی در سطح استان وجود دارد، متذکر شد: وسعت این کانون‌ها یک‌میلیون و 380 هزار هکتار است.

شریفی با اشاره به این‌که در سال جاری 62 تن آنغوزه شیرین در خراسان جنوبی برداشت شده است، یادآور شد: این میزان آنغوزه برای بهره‌برداران 5 میلیارد تومان درآمد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان آنغوزه برداشت شده در استان 40 تن مربوط به طبس بوده است.

انتهای پیام/22481/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول