اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی:

50 درصد از بیماری‌های عفونی انسان از حیوانات پدید می‌آید

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: توجه به رفاه و سلامت حیوانات بطور مستقیم موجب توجه به رفاه و سلامت انسان است چرا که 50 درصد از بیماری‌های عفونی انسان از حیوانات پدید می‌آید.

50 درصد از بیماری‌های عفونی انسان از حیوانات پدید می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهراد زندیه پیش از ظهر امروز در همایش دومین سالگرد تاسیس پناهگاه حیوانات پردیس در تبریز با بیان اینکه حمایت از رفاه و سلامت حیوانات از وظایف ذاتی حرفه دامپزشکی است، اظهار داشت: با وجود اینکه در مورد سلامت حیوانات برنامه‌‌های زیادی داریم ولی متاسفانه در رابطه با رفاه حیوانات حرکات قابل قبولی را شاهد نبودیم.

وی با اشاره به اینکه باید بیماری‌ها را در حیوانات کنترل کنیم تا سلامت جوامع انسانی نیز از این طریق میسر شود، تصریح کرد: توجه به رفاه و سلامت حیوانات بطور مستقیم موجب توجه به رفاه و سلامت انسان است چرا که 50 درصد از بیماری‌های عفونی انسان از حیوانات پدید می‌آید.

زندیه همچنین با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید از نهادهای مردمی بر همین پایه حمایتی استوار است، افزود: به همین دلیل خود را ملزم می‌دانیم هر جا امکان باشد در کنار شما باشیم و از فعالیت‌های شما حمایت کنیم.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه کیفیت و توسعه جامعه پایدار نیز از این طریق بیشتر از قبل ممکن می‌شود، تاکید کرد: نهادهای زیست محیطی و حمایتی باید مورد حمایت ارگان‌های دولتی قرار گیرند تا بتوانند پیشرفت‌های ماندگاری از خود به جا بگذارند.

به گفته وی، با توجه به بحث‌های علمی به این نتیجه رسیدیم که فعالیت‌های مردم نهاد همواره از فعالیت‌های دولت نهاد موفق‌تر عمل کرده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: با توجه به نگاه متعالی اسلام به بحث‌های مختلف، نشان داده شده که اسلام در این مورد هم نگاه پیشرفته‌ای دارد که متاسفانه ما از اینها غفلت کرده‌ایم.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول