اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طراح پروژه مرکز تجاری غرب کشور:

کرمانشاه را به ویترین تجاری کشور تبدیل می‌کنیم

طراح پروژه برج تجارت جهانی غرب کشور گفت: با احداث «برج تجارت جهانی غرب کشور»، استان کرمانشاه را به ویترین تجاری کشور تبدیل می‌کنیم.

کرمانشاه را به ویترین تجاری کشور تبدیل می‌کنیم

سهراب دل‌انگیزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: طرح «برج بزرگ تجارت جهانی غرب کشور» را چهار سال پیش به مسئولان ارائه کردم و امروز پس از گذشت چهار سال از آن موقع دوباره از من خواسته شد که بحث آن را پیش بکشم.

دل‌انگیزان یکی از محورهای اصلی توسعه استان کرمانشاه را بازرگانی عنوان کرد و بیان داشت: وقتی در طول 10 سال میزان صادرات استان 100 برابر افزایش پیدا کرده، این امر نشان‌دهنده مزیت بالای این بخش است که با ظرفیت موجود می‌توان این رشد را ادامه داد.

طراح پروژه «برج تجارت جهانی غرب کشور» با اشاره به صادرات هدف‌گذاری شده 10 میلیارد دلاری استان کرمانشاه، افزود: این امر نیازمند ایجاد ساز و کارهای لازم در این خصوص است.

این اقتصاددان استان کرمانشاه را یکی از مناطق تاثیرگذار در کشور برشمرد و تصریح کرد: این استان به ‌واسطه ظرفیت‌های تقاضا، جمعیتی، تاریخی و گردشگری که دارد، استان خاص محسوب می‌شود، اما متاسفانه هنوز یک نماد قابل قبول تجسمی در این استان نداریم.

دل‌انگیزان با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت پذیرش مسئولیت‌های ملی را دارد که باید آن‌ها را ایجاد کرد، افزود: استراتژیک بودن شرایط جغرافیایی استان کرمانشاه می‌طلبد که کرمانشاه را به ویترین تجاری کشور تبدیل کنیم.

*تجارت حلقه مفقوده بسیاری از فعالیت‌های کشور است

وی ابراز داشت: برج تجارت جهانی غرب کشور که دارای قابلیت برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز است و با توجه به دسترسی آسان به کشورهای اطراف، فرصت‌های مناسبی را در اختیار استان کرمانشاه قرار داده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه حلقه مفقوده بسیاری از فعالیت‌های کشور را تجارت دانست و یادآور شد: ضرورت دارد که فرزندان امروز کرمانشاه، این استان را به یک قطب اقتصادی در کشور تبدیل و از نگاه محلی به آن اجتناب کنند.

دل‌انگیزان کمبود امکانات برگزاری جلسات، امکانات اقامتی محدود و کمبود فعالیت‌های تجاری در استان کرمانشاه را موجب فرار سرمایه‌های سرمایه‌گذاران خارجی به استان‌های با شرایط بهتر عنوان کرد.

طراح پروژه «برج تجارت جهانی غرب کشور» معتقد است که این پروژه یک پروژه بزرگ بخش خصوصی بوده و می‌تواند بخشی از مشکلات مذکور را مرتفع کند.

*برج تجارت جهانی غرب کشور نماد کرمانشاه جدید

وی «برج تجارت جهانی غرب کشور» را عهده‌دار مسئولیت چند کشور در تجارت جهانی خواند و گفت: این برج با 30 طبقه ارتفاع و در زیربنای 150 هزار مترمربع احداث می‌شود.

به گفته دل‌انگیزان، هزینه تقریبی کل پروژه 300 میلیارد تومان و دوره ساخت آن چهار تا پنج سال است که می‌تواند به یک نماد تبدیل شده و کرمانشاه جدید را شکل دهد.

این اقتصاددان افزود: دفاتر تمام بازرگانان اصلی و عمده استان و کشور، دفاتر تمام اتاق‌های بازرگانی کشور، دفتر تمام بانک‌های داخلی و بانک‌های خارجی دارای مجوز فعالیت و دفاتر اصلی‌ترین بازرگانان کشورهای همسایه در این برج وجود خواهد داشت.

وی از وجود خدمات رفاهی کامل برگزاری جلسات و گردهمایی‌ها، هتلینگ، رستوران‌ها و... در این برج خبر داد و اذعان داشت: وظیفه‌ای که برای این کار دیده شده یک وظیفه ملی است و نیازی به دخالت دولت در این پروژه وجود ندارد.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول