اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

تجهیز موزه مطبوعات تبریز با فکر جدید/ تمام امکانات اداره کل ارشاد در اختیار تشکل‌های صنفی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تمام ساختمان‌ها و امکانات اداره کل ارشاد اسلامی استان حتی در صورت نیاز اتاق بنده در خدمت تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی است، گفت: پیگیر تکمیل موزه مطبوعات در تبریز با فکر جدیدیم.

تجهیز موزه مطبوعات تبریز با فکر جدید/ تمام امکانات اداره کل ارشاد در اختیار تشکل‌های صنفی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور ظهر امروز دیدار با هیئت رئیسه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان، انجمن صنفی مدیران مسئول استان و خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حمایت از تشکل‌ها و انجمن‌ها یک اصل است، اظهار کرد: به تشکل‌های مردم نهاد اعتقاد کامل دارم و نگاهم به تشکل‌های صنفی نگاه رفاقت است نه رقابت به همین دلیل تلاش می‌کنیم در حد توان از این تشکل‌ها حمایت کرده و همراهی کنیم.

وی افزود: واگذاری امور به انجمن‌ها و تشکل‌ها یک اصل مسلم است و قرار نیست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصدی‌گری کند بلکه فقط باید نظارت کند.

صفی‌‌پور با بیان اینکه نباید به تشکل‌ها به نگاه رقیب نگاه کنیم اظهار کرد: قطعا اگر اصل بر رفاقت باشد فعالیت‌ها نیز منطبق بر اصول، قانون و بر رفع مشکلات شده و می‌توانیم راحت‌تر به نتیجه برسیم.

وی بر انتقاد و خبررسانی مستند توسط مطبوعات تاکید کرد و افزود: یکی از مشکلات مهم در عرصه رسانه‌ای انتشار خبرهای غیرمستند است.

وی با بیان اینکه تحلیل کردن حق هر نشریه‌ای است، گفت: نقد یک رویداد مشتمل بر ذکر محاسن و معایب آن است و این امر اصلی پذیرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: از مطبوعات و فکر سازنده باید استقبال کنیم در غیر اینصورت در مرحله نخست دولت و بعد مردم زیان می‌کنند.

وی تصریح کرد: تمام مجتمع‌های فرهنگی و امکانات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی حتی در صورت نیاز اتاق بنده نیز در خدمت تشکل‌های صنفی است.

صفی‌‌پور در بخش دیگری از سخنان خود شهرستان‌ها را دارای ظرفیت غنی هنری و فرهنگی دانست و گفت: اصحاب فرهنگ و هنر در شهرستان‌ها همواره در گسترش و تحکیم زیربنای فرهنگ در جامعه تاثیرگذار بوده‌اند.

صفی‌پور تاکید کرد: بهره‌گیری از قابلیت‌ها و ظرفیت هنری هنرمندان شهرستانی در عرصه‌های مختلف و ایده‌پردازی و برنامه‌ریزی هدفمند در حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند منتج به نهادینه شدن بیش از پیش فرهنگ فاخر در جامعه شود.

وی اظهار کرد: تعالی و بالندگی فرهنگ استان و رشد و توسعه‌ آن جز در سایه‌ همدلی، مشارکت و همراهی همه‌ نهادها و مؤسسات فرهنگی و هنری تحقق نمی‌پذیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین بر تجهیز کتابخانه تخصصی روزنامه‌نگاری انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: پیگیر تکمیل موزه مطبوعات آذربایجان‌شرقی هستم و باید این موزه با فکر جدید شکل گیرد.

وی اضافه کرد: با پیگیری و همکاری با میراث فرهنگی تلاش می‌کنیم در صورت امکان و تامین منابع مالی مورد نیاز این موزه در شش ماهه نخست سال 93 به بهره‌برداری برسد.

در این نشست نیز اعضای هیئت مدیره انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی و مدیران مسئول و خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات و انتقادات خود در حوزه فرهنگ و رسانه پرداختند.

راه‌اندازی موزه مطبوعات ملی در خانه حریری تبریز به همت میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با همکاری انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی از سال گذشته کلید خورد و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به پاس قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه ایجاد موزه مطبوعات را به اهالی رسانه در سال گذشته به اصحاب مطبوعات و رسانه هدیه کرد و مرمت خانه حریری تبریز برای راه‌اندازی موزه مطبوعات را آغاز کرد.

خانه حریری مربوط به دوره قاجار است و در تبریز، خیابان تربیت، کوچه نور هاشمی، پلاک 132 واقع شده و این اثر در تاریخ 27 دی 1377 با شمارهٔ ثبت 2242 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول