اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج):

سوءمدیریت و کمبودها نباید انگیزه‌ دانشجویان را بگیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) گفت: سختی و فشار، سوءمدیریت و کمبودها نباید انگیزه‌ها را از انشجویان بگیرد چرا که این کشور و این ملت لیاقت شما را دارد.

سوءمدیریت و کمبودها نباید انگیزه‌ دانشجویان را بگیرد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس جعفر اصلانی عصر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره دانشجو و تحقیق دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله به استدلال‌هایی در مورد برگزاری جشنواره‌ها پرداخت و گفت: هیچ کاری در دنیا بدون تأثیر نیست چرا که این قانون خلعت است و خداوند نیز در قرآن کریم آن را بیان کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) اظهار داشت: همه کارهای بزرگ از حرکتهای کوچک آغاز می‌شود. به شرطی که حرکت صحیح و منطقی باشد و انسان‌هایی که آن را دنبال می‌کنند با تمام توان، اعتقاد و انگیزه پای آن بایستند.

اصلانی خطاب به دانشجویان حاضر در جشنواره گفت: شما جوان هستید و در آینده تأثیر‌گذار پس باید تاریخ صد سال گذشته ایران را بخوانید و بدانید که ما به عنوان ایران تحت چه شرایطی بودیم و حکام خائن و غارتگران خارجی با ما چه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) با اشاره به گذشت ۳۷ سال از پیروزی انقلاب تصریح کرد: یک ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در اردن با همکاری حکام عرب و سرویس‌های جاسوسی ستاد فرماندهی CIA تشکیل شد. این عین واقعیت است چرا که از قبل احتمال وقوع انقلاب را می‌دادند و یک روز بعد از پیروزی انقلاب نیز در روز 23 بهمن حرکاتشان را شروع کردند.

اصلانی ادامه داد: ایران آن زمان نه انرژی هسته‌ای داشت نه سانتریفیوژ اما آنها چون می‌دانستند که این حرکت بر پایه تفکر است و به دلیل اصیل بودن گسترش پیدا می‌کند همه چیز را از قبل طراحی کرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) به حرکات منافقین اشاره کرد و گفت: آن موقع امام راحل در مورد مارکسیست آمریکایی و چپ آمریکایی هشدار داده بود و ایشان آن موقع این موضوع را درک کرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) به 8 سال جنگ تحمیلی و صدام به عنوان عنصری خودخواه، قدرت‌طلب، بی‌عقل و فاسد اشاره کرد و گفت: ما با صدام جنگیدیم اما طراحی این جنگ با آمریکا بود و باید گفت که ما با آمریکا طرفیم.

وی به محاصره اقتصادی و تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: آمریکا مقابل ما ایستاده است و اروپا و غیره عددی نیستند چرا که به ساز آمریکا می‌رقصند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) به مقابله با آمریکا اشاره داشت و گفت: در بعضی مسائل فاصله ما با آمریکا زیاد است؛ ما به نقاط قوت خود کاری نداریم اما نقاط ضعف را باید ببینیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) افزود: شما باید مانند همت، زین‌الدین و خرازی که در سوسنگرد و آبادان در سنگر بوده‌اند با همان ایده‌های آنان در محل تحصیل و آزمایشگاه و دانشگاه خود باشید، فاصله‌ها را کم کنید و این شدنی است.

وی به دانشجویان تأکید کرد: برای هیچ کس، هیچگاه خود و توانمندی‌های خود را حساب نکنید بلکه خدا را سرلوحه قرار دهید و بدانید که خدا منبع تمام قدرت‌هاست چرا که همین انسانهای بزرگ با ذوب شدن در خداوند توانسته‌اند این رشادت‌ها را انجام دهند.

اصلانی تصریح کرد: سختی‌ها، فشارها، سوءمدیریت‌ها و کمبودها نباید انگیزه را از شما بگیرد چرا که این کشور و این ملت لیاقت شما را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) ادامه داد: اولین قدم در راه کم کردن فاصله این است که در اندیشه، تفکر و ذهن خود بپذیریم که می‌توان فاصله‌ها را طی کرد و بعد از شکل‌گیری تفکر و اندیشه پرداختن به یادگیری و ارتقاء علم و دانش می‌تواند ما را به سر منزل مقصد برساند.

در ادامه این مراسم علیرضا رحیم‌نیا، دبیر پنجمین جشنواره دانشجو و تحقیق دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) به اهداف این جشنواره اشاره داشت و گفت: رشد مهارت‌های متنوع، آمادگی برای برنامه MDPHD در دانشگاه بقیةالله (عج) در آینده نزدیک بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی و ارتقاء دانشگاه به عنوان موسسه بین‌المللی با استاندارد‌ها و رتبه دانشگاهی معتبر از جمله این اهداف است.

وی تعداد پروپوزال رسیده به این جشنواره را 203 عدد عنوان کرد و گفت: از بین آنها نهایتاً 156 چکیده انتخاب شده است.

دبیر پنجمین جشنواره دانشجو و تحقیق تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) تنها دانشگاهی است که برای کارشناسی نیز پروپوزال و پوستر ارائه می‌دهد.

در ادامه این مراسم از دانشجویان و اساتید برگزیده در پنجمین جشنواره دانشجو و تحقیق قدردانی شد.

فرشته خنجری، الهه صفاری و فاطمه کبیری‌زاده نفرات اول تا سوم گروه A (لیسانس) مسعود باقری، بابک پهلوانی، محمد‌علی شاه مرادی مقدم نفرات اول تا سوم برگزیده دانشجویان پزشکی و رزیدنت‌ها و فاطمه سلیمانی‌فرد، یاسر سعید و خدیجه زمانی نفرات برتر گروه کارشناسی ارشد و دکترا بوده‌اند. همچنین دکتر علی سلیمی، دکتر حسین حسن‌پور و فاطمه زمانی نفرات برتر گروه D و بابک پهلوانی دکتر حمید باباولیان و مهرزاد امیراحمدی نفرات برتر گروه چند‌رشته‌ای بوده‌اند.

در گروه اخلاق و فلسفه پزشکی نیز مریم اسدی و در بین سخنرانان دکتر علی سلیمی، حمید باباولیان و محمد احسان بیات‌پور در زمره نفرات برتر پنجمین جشنواره دانشجو و تحقیق دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول