اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شیلات ایران خبر داد

بدهی 3 هزار میلیارد ریالی صندوق بیمه محصولات کشاورزی‌

مدیرعامل شیلات ایران گفت: ‌3 هزار میلیارد ریال بدهی صندوق بیمه کشاورزی است و به منظور ایجاد اشتغال پایدار سعی داریم طرح بازسازی ذخایر دریایی را اجرا کنیم و گونه‌های کمیاب را افزایش دهیم.

بدهی 3 هزار میلیارد ریالی صندوق بیمه محصولات کشاورزی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن صالحی ظهر امروز در نشست با مدیران اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: کارآفرینان و فعالان عرصه اقتصادی باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند تا زمینه پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور فراهم شود.

وی بیان کرد: شیلات مسئول پیگیری مشکلات میگو نیست بلکه شیلات قصد دارد تمام زمین‌های لم‌یزرع را در کشور به منظور تامین تغذیه جامعه زیر کشت تولید میگوی پرورشی ببرد و مدیران اجرایی باید این احساس را داشته باشند تا در راستای رشد تولید در کشور، از متولیان این عرصه حمایت کامل کنند.

مدیرعامل شیلات ایران تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف در موضوع شیلات، تقویت جایگاه کشور در بازار محصولات میگو و آبزیان است و با این کار می‌توان شیلات را روی پای خودش نگه داریم.

صالحی گفت: باید انحصار نمایشگاه محصولات آبزی و میگو که فقط در کیش برپا می‌شود را بشکنیم و با تلاش‌هایی که صورت گرفته قصد داریم نمایشگاه آبزیان را آبان ماه آینده در تهران برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود زمینه ایجاد نمایشگاه آبزیان در بوشهر به عنوان یکی از مراکز اصلی آبزی‌پروری فراهم شود.

 مدیر عامل شیلات ایران در ارتباط با تامین برق سایت‌های پرورش میگو گفت: در بسته حمایتی که سال‌جاری برای صنعت پرورش میگو در نظر گرفته شده در یکی از بندهای آن به تامین برق سایت‌های مذکور تاکید ویژه شده و دولت وزارت نیرو را ملزم به این کار کرده است.

صالحی اضافه کرد: 75 درصد هزینه‌های تولیدکنندگان باید توسط شرکت شهرک‌های صنعتی تامین و مابقی نیز توسط خود تولیدکنندگان تامین شود.

‌وی  در ارتباط با برگزاری نمایشگاه مشترک با سایر کشورها اظهار داشت: این طرح بسیار مفیدی است و در برگزاری نمایشگاه مشترک با ترکیه باید سعی شود از تجربه فراوان آن‌ها در پرورش ماهی در قفس استفاده شود.

‌مدیرعامل شیلات ایران در ارتباط با صندوق بیمه کشاورزی نیز گفت: با توجه به شرایط موجود کشور، بودجه‌ای که در سال آینده بر‌ای صندوق بیمه کشاورزی در نظر گرفته شده بود یک سوم بودجه سال 91 بود و با تلاش‌هایی که داشتیم توانستیم کمبودهای موجود را پوشش دهیم.

 صالحی گفت: هم‌اکنون 3 هزار میلیارد ریال بدهی صندوق بیمه کشاورزی است و به منظور ایجاد اشتغال پایدار سعی داریم طرح بازسازی ذخایر دریایی را اجرا کنیم و گونه‌های کمیاب را افزایش دهیم.

وی  گفت: برای ایجاد صندوق حمایت از شیلات در بوشهر آمادگی داریم 2 میلیارد تومان کمک کنیم و با احتساب کمک یک میلیارد تومانی از استان بوشهر، این طرح با 3 میلیارد تومان در بوشهر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/66006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول