اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی اجرایی شد

انجام 8 هزار بازرسی در همدان

مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از انجام 8 هزار و 194 مورد بازرسی از مراکز فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی با آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد.

انجام 8 هزار بازرسی در همدان

حسین خالقی‌مجد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان به عملکرد طرح بسیج نوروزی سلامت در مرکز بهداشت شهرستان همدان پرداخت و اظهار کرد: طی 15 روز از شروع طرح بسیج نوروزی سلامت در همدان 8 هزار و 194 مرکز تهیه، نگهداری و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و بین‌راهی بازرسی شده‌اند.

وی اذعان داشت: تمام خواروبارفروشی‌ها، نانوایی‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، گرمابه‌ها، استخرها، مجتمع‌های بین راهی و دیگر اماکن با شروع عملیات طرح بسیج نوروزی سلامت مورد کنترل بازرسان سلامت شده‌اند.

مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از انجام یک‌هزار و 403 بازرسی توسط بازرسان سلامت در طرح بسیج نوروزی طی شیفت صبح خبر داد.

وی افزود: با گذشت 15 روز از طرح سلامت نوروزی، 176 بازرسی در شیفت عصر و 191 بازرسی نیز در شیفت شب توسط بازرسان سلامت انجام شد.

خالقی‌مجد با اشاره به 94 مورد اخطار کتبی بازرسان بهداشت به اماکن متخلف در طرح بسیج سلامت نوروزی خاطرنشان کرد: در بین اخطارهای کتبی به متخلفان، 29 مورد معرفی به تعزیرات حکومتی بوده که هفت مورد آن منجر به تعطیلی شد.

وی از 512 مورد صدور کارت تندرستی برای شاغلان حرفه‌های متعدد از سوی مرکز بهداشت شهرستان همدان خبر داد و تاکید کرد: برای شاغلان حرفه‌های مختلف که کارت سلامت نداشته‌اند یا اعتبار آنها کم شده بود کارت سلامت از سوی مرکز بهداشت صادر شد.

مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به نمونه‌برداری مواد غذایی از سوی بازرسان سلامت خاطر نشان ساخت: طی نمونه‌برداری از مواد غذایی 10 مورد از مواد غذایی مشکوک به آزمایشگاه ارجاع شد.

وی افزود: در راستای نمونه‌برداری آب شبکه آب‌رسانی و بررسی آن از باکتریلوژیکی نیز 108 مورد طی طرح بسیج سلامت نوروزی انجام شد.

خالقی‌مجد از نمونه‌برداری 10 مورد از آب استخرها طی طرح بسیج نوروزی خبر داد و افزود: در راستای کلرسنجی آب آشامیدنی شبکه آبرسانی شهری و روستائی نیز یک‌هزار و 823 مورد کلرسنجی داشتیم که 23 مورد مربوط به کلرزنی آب استخرها بود.

وی با اشاره به جمع‌آوری 3 هزار و 29 کیلوگرم مواد‌ غذایی جمع‌آوری شده از سطح مغازه‌ها افزود: مواد‌ غذایی فاقد صلاحیت مصرف و تاریخ گذشته طی طرح بسیج سلامت نوروزی جمع‌آوری شد.

مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از برخورد با 6 مورد از دست‌فروشان متخلف در سطح شهر خبر داد و یادآور شد: در کنار دیگر برنامه‌های بازرسان سلامت، بازدید از غرفه‌های عرضه مواد‌ غذایی نمایشگاه بهاره با همکاری اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شد.

وی با اشاره به بیشترین برخورد بازرسان سلامت از مراکز تهیه و طبخ مواد غذایی افزود: 85 درصد از بازرسی‌ها مربوط به اصناف و واحد صنفی شامل قنادی‌ها، چلوکبابی‌ها و بین راهی بوده است.

خالقی‌مجد از روند بازرسی‌ها در ایام نوروز خبر داد و اضافه کرد: با آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی سعی بر کنترل بهتر اماکن مختلف داریم.

انتهای پیام/89026/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول