اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

در گفت‌وگو با فارس اعلام شد

خاکشیر، خارش‌های پوستی بهاری را کاهش می‌دهد

یک متخصص طب سنتی راه درمان آلرژی و خارش فصل بهار، مصرف نعنای تازه، کاهو و خاکشیر را توصیه کرد و گفت: برای جلوگیری از حساسیت بهاری باید از خوردن ادویه و غذاهای با طبع گرم پرهیز کرد.

خاکشیر، خارش‌های پوستی بهاری را کاهش می‌دهد

علی حسینی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت ودرمان فارس گفت: برای درمان خارش و حساسیت‌های پوستی که در فصل بهار بیشتر می‌شود بهتر است الگوی تغذیه اصلاح شود چرا که حتی نوع لباس، غذا، ورزش، میزان خواب و بیداری و همچنین استرس در این موضوع اثر دارد. 

وی مصرف جوش‌شیرین، روغن نارگیل، آب لیمو و نعنای تازه را توصیه کرد و گفت: برای جلوگیری از حساسیت فصلی باید از مصرف غذاهای پرادویه و غذاهای با طبع گرم پرهیز کرد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد:مصرف سبزیجات تازه، سبوس گندم، نان سبوس‌دار، انواع آش، مصرف کاهو و خاکشیر نیز برای کاهش خارش بهاری توصیه می‌شوند.

حسینی ادامه داد: مصرف نعنای تازه میزان خارش و درد ناشی از آن را کاهش می‌دهد از طرفی مصرف روغن نارگیل و آب لیمو نیز از التهاب و خارش می‌کاهد چرا که خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی دارند.

وی استفاده از جوش‌شیرین را برای رفع خارش پوستی توصیه کرد و گفت: پوشیدن لباس نخی و نرم، قرارگرفتن در محیط با دمای متعادل از ابتلا به حساسیت فصلی جلوگیری می کند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول