اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

اوسط هاشمی در گفت‌وگو با فارس:‌

رایزنی‌ها برای آزادی ۵ مرزبان گروگان گرفته شده ادامه دارد

استاندار سیستان و بلوچستان درباره زمان آخرین رایزنی‌ها برای آزادی سربازان ربوده شده ایرانی گفت: در سال جدید با مقامات پاکستانی در سطوح مختلف مذاکراتی صورت گرفته و این رایزنی‌ها ادامه خواهد داشت.

رایزنی‌ها برای آزادی ۵ مرزبان گروگان گرفته شده ادامه دارد

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده ایرانی، اظهارداشت: گفت‌وگوها با مقامات ملی و محلی در سطوح مختلف پاکستانی صورت گرفته و آنها هم قول‌هایی دادند، امیدواریم آن روز برسد که شاهد آزادی این مرزبانان باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان درباره زمان آخرین رایزنی‌ها برای آزادی سربازان ربوده شده ایرانی نیز تصریح‌کرد: از یکی دو روز بعد از عید و همچنین قبل از پایان سال ارتباطات در سطوح مختلف با مقامات وجود داشته و این رایزنی‌ها ادامه خواهد داشت.

لاریجانی: صحبت‌های مثبتی برای آزادی 5 مرزبان انجام شده شده است

به گزارش فارس علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این در گفت‌وگویی درباره طرح مجلس برای آزادی 5 سرباز ایرانی از سوی یک گروه تروریستی در پاکستان ربوده شده‌اند، گفته بود:‌ جنس این موضوع بیشتر جنبه امنیتی و سیاسی دارد و باید از دیپلماسی بیشتر استفاده کرد، ما تماس‌های بسیاری با مسئولان پاکستان داشته‌ایم و حتی با رئیس سنای پاکستان هم به صورت مفصل صحبت کردیم. از طرف دیگر تماس‌هایی با گروهک تروریستی برای آزادی این عزیزان برقرار شده و من به صراحت می‌گویم که ایران رابطه بسیار دوستانه‌ای با کشور مسلمان پاکستان دارد و با وجود تغییرات سیاسی همیشه روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور وجود داشته اما همیشه به مقامات این کشور گفته‌ایم که نیروی امنیتی پاکستان نیروی قوی در منطقه است نباید طوری شود که جریان‌های تروریستی و اغتشاش‌گر بتوانند از سرزمین پاکستان استفاده کنند و روابط دو کشور را تحت الشعاع قرار دهد.

لاریجانی افزود:‌ به هر حال این حادثه و حادثه‌های قبلی نگرانی‌هایی در ایران به‌وجود آورده و به صورت مرتبط مسئولان پاکستانی توضیح می‌دهند که این‌ها گروه‌های اشرار هستند و ما برخورد می‌کنیم اما انتظار ایران این است که نیروی امنیتی این کشور برخورد روشنی با این گروه‌ها بکند، اخیرا به من گزارشی دادند که صحبت‌های مثبتی برای آزادی 5 مرزبان انجام شده و من امیدوارم که در چند روز آینده این به نتیجه برسد و ما حتما فشارهایمان را برای حل این موضوع به پاکستان می‌آوریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول