اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی کردستان عنوان کرد

اجرای طرح «مسافرین نوروزی از من بپرسید» در سنندج

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان گفت: در اجرای طرح «مسافرین نوروزی از من بپرسید»، مسافرین نوروزی در سنندج به مقاصد مختلف هدایت می‌شوند.

اجرای طرح «مسافرین نوروزی از من بپرسید» در سنندج

آرمان وطن‌دوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این طرح با همکاری سازمان تاکسیرانی در راستای ارائه خدمات راهنمایی و معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهرستان سنندج و همچنین هدایت مسافران به هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، مراکز اقامتی و اسکان مهمانان نوروزی در حال اجراست.

به گفته معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان، این طرح از تاریخ 28 اسفندماه 92 لغایت 16 فروردین ماه جاری به اجرا در آمده و در حال اجراست.

وطن‌دوست افزود: این طرح در شهرستان سنندج با فعالیت تعداد دو هزار و 500 راننده تاکسی که در داخل تمامی تاکسی‌ها اقلام تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی اعم از نقشه، بروشور، سی‌دی و کاتالوگ راهنمای گردشگری موجود است و در صورت مراجعه مسافران و گردشگران به آنها اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح قرار است طی طول سال‌جاری به اجرا درآید و تاکسی‌های مشخصی که دارای تابلوی«مسافرین نوروزی از من بپرسید» هستند در سطح شهر سنندج و شهرستان‌های گردشگرپذیر ارائه خدمات می‌کنند.

وی گفت: برای بهبود فعالیت و اثرپذیری طرح فوق‌الذکر برای رانندگانی که در این طرح فعالیت می‌کنند دوره‌های تخصصی و فنون راهنمای گردشگری با همکاری تاکسیرانی و گردشگری برگزار خواهد شد.

پخش برنامه (شنه‌ی وهار) در ایام نوروز از شبکه کردستان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان همچنین بیان کرد: به مناسبت ایام نوروز وی‍ژه برنامه نوروزی (شنه‌ی وهار) از شبکه کردستان به صورت زنده پخش خواهد شد.

وطن‌دوست خاطرنشان کرد: این برنامه که به صورت زنده در محل خانه کرد سنندج ضبط و برروی آنتن می‌رود شامل 14 قسمت بوده و با اجرای برنامه‌هایی همچون موسیقی زنده، میر نوروزی، دعوت از هنرمندان، مفاخر و شاعران و مجسمه‌سازان و همچنین معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی استان کردستان است.

وی گفت: این برنامه به تهیه‌کنندگی کیوان مجیدی هر شب به صورت زنده به مدت 60 دقیقه برروی آنتن می‌رود.

شایان ذکر است کردستان به دلیل دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و طبیعی همچون غار کرفتو، دریاچه زریوار، قلعه زیویه، کتیبه تنگی ور و همچنین آداب و رسوم منحصر به فرد و صنایع‌دستی و مراسمات و آیین‌ها هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مهمان و گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

انتهای پیام/79001/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول