اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

پس از رفع مشکلات مالی آغاز می‌شود

تلاش کوهنورد ایرانی برای ثبت رکورد جهانی/ «قیچی‌ساز» ۱۶ فروردین راهی «شیشاپانگما» می‌شود

کوهنورد مشهور کشورمان برای ثبت رکورد جهانی و فتح دو قله دیگر بالای ۸ هزار متر جهان، فردا ـ 16 فروردین ـ راهی سرزمین «تبت» می‌شود.

تلاش کوهنورد ایرانی برای ثبت رکورد جهانی/ «قیچی‌ساز» ۱۶ فروردین راهی «شیشاپانگما» می‌شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، عظیم قیچی ساز کوهنورد مشهور ایرانی که تاکنون 12 قله بالای 8 هزار متر جهان را فتح کرده است و برای ثبت رکورد جهانی و پیوستن به باشگاه 8 هزارتایی‌ها تنها دو قله دیگر را پیش رو دارد، روز شنبه 16 فروردین برای صعود به قله 8013 متری «شیشاپانگما» عازم تبت می‌شود.

وی پس از موفقیت در این صعود برای فتح قله 8516 متری «لوتسه» تلاش خواهد کرد.

لوتسه در مرز چین و نپال قرار دارد و تیم ملی کوهنوردی کشورمان در بهار 1381 موفق شد با 12 کوهنورد این قله را فتح کند.

اما قیچی ساز برای این دو صعود با مشکلات مالی روبرو بود که با هماهنگی مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون کوهنوردی، همچنین اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی این مشکلات برطرف شد تا قیچی ساز تمام تمرکزش برای ثبت این رکورد جهانی باشد.

رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: ما تلاش کردیم قیچی ساز پیش از اعزام ملاقاتی را با گودرزی، وزیر ورش داشته باشد و مشکلاتش را بازگو کند، اما به دلیل تعطیلات و آخر سال این دیدار میسر نشد، اما دکتر سجادی معاون وی کارها را پیگیری کرد و حتی برای خرید ارز دولتی هم اقدام شد اما در بانک مرکزی مشکلاتی به وجود آمد که پس از بازگشت وی هزینه‌ها پرداخت خواهد شد.

وی گفت:‌ با همکاری اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز، مشکلات وی برای اعزام برطرف شد و قیچی ساز 16 فروردین عازم شیشاپانگما می‌‌شود.

زارعی عنوان کرد: قیچی ساز در صورت موفقیت در صعود به این دو قله، سی و دومین فردی خواهد بود که 14 قله بالای 8 هزار متر جهان را فتح کرده است و یک موفقیت ارزشمند برای کوهنوردی کشورمان به حساب خواهد آمد.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول