اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری همدان:

ارزش اثر هنری در میزان تأثیرگذاری آن است

رئیس حوزه هنری همدان ارزش اثر هنری را بر میزان تاثیرگذاری آن بر مخاطب و میزان تحقق رسالت آن در جامعه عنوان کرد.

ارزش اثر هنری در میزان تأثیرگذاری آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمحمدباقر حسینی‌سیر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز شهادت شهیدآوینی به نام روز «هنر انقلاب اسلامی» نام گرفته است، افزود: روز 20 فروردین به مناسبت روز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی به نام روز هنر انقلاب اسلامی در تاریخ ثبت شده است.

وی ادامه داد: از آن جایی که این روز قابلیت‌های بسیاری دارد در نظر داریم این روز را در قالب یک هفته برگزار کنیم و هفته‌ای شبیه دهه فجر و هفته دفاع مقدس بیافرینیم.

رئیس حوزه هنری استان همدان با اشاره به شخصیت به کمال رسیده شهیدآوینی بیان کرد: شهید آوینی نمونه کامل هنر انقلاب اسلامی است و به نهایت آرزوی هر مسلمان یعنی شهادت نائل شده است.

وی از گمنام بودن امثال شهید آوینی در حوزه هنری خبر داد و خاطرنشان کرد: امثال شهید آوینی همواره در حوزه هنری فعال بودند و این افراد حوزه را انقلابی کردند.

حسینی‌سیر با یادآوری احساس وظیفه شهید آوینی در همه زمینه‌ها افزود: شهید آوینی با کمترین امکانات و هر جایی که احساس وظیفه می‌کرد حاضر می‌شد و بهترین نتیجه را حاصل می‌کرد.

وی ادامه داد: شهید آوینی بعد از جنگ تحمیلی در عرصه رسانه و تصویر تأثیر بسزایی داشته و او بود که مردم را از اتفاقات جبهه باخبر می‌کرد.

رئیس حوزه هنری استان همدان روایت فتح را اوج ساحت این هنرمند دانست و گفت: شهید آوینی به مرحله‌ای از معرفت در این راه رسیده بود که کارگردانان و نویسندگان غربی نیز با الهام مستقیم از «روایت فتح» وی به خلق اثر پرداختند.

وی ارزش اثر هنری را بر میزان تاثیرگذاری آن بر مخاطب و میزان تحقق رسالت آن در جامعه عنوان کرد و گفت: آثار هنری نه تنها به موضوع خوب نیاز دارد بلکه باید تکنیک خوب نیز داشته باشد و به لحاظ ساختار و قالب در بین آثار هنری متمایز باشد تا نشان داده شود.

حسینی‌سیر با ابراز امیدواری از بهبود عقب‌ماندگی فرهنگ و هنر در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: حوزه هنری از بودجه‌های داخلی خود برای این هفته هزینه می‌کند و برای نتیجه‌گیری بهتر در عرصه فرهنگ و هنر نیاز به تدام کاری وجود دارد.

وی در ادامه گفت: حوزه هنری همدان از 12 سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و سعی داریم در سطح استان جریان‌ساز باشیم.

رئیس حوزه هنری استان همدان از برنامه‌های این هفته افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی و فراخوان مسابقه پیامکی با موضوع زیباترین جمله شهیدآوینی را نام برد و گفت: دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان و تقدیر از فعالان ادبی، موسیقی، نمایش و تجسمی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی دیدار از خانواده شهدای هنرمند و غبارروبی مزار این شهدا را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و بیان کرد: نقد و بررسی یک فیلم سینمایی در آخرین روز این هفته مورد بحث است که در نظر داریم فیلم «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی و با حضور پرویز پرستویی را اکران کنیم.

رئیس حوزه هنری استان همدان در پایان سخنانش از تقدیر از پنج پیشکسوت و 10 هنرمند جوان در هر حوزه هنری خبر داد.

انتهای خبر/89035/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول