اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس واحد نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی شبکه بهار خبر داد

کشف 509 قلم مواد بهداشتی تاریخ گذشته و قاچاق در شهرستان بهار

کارشناس واحد نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی بهار گفت: در بازرسی از واحدهای فروش مواد آرایشی، بهداشتی بیش از 509 قلم مواد آرایشی، بهداشتی غیر قابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته کشف و توقیف شد.

کشف 509 قلم مواد بهداشتی تاریخ گذشته و قاچاق در شهرستان بهار

محمد قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: به فروشندگان محصولات آرایشی ـ بهداشتی در سطح شهرستان بهار اخطار شده است در صورت فروش محصولات تاریخ مصرف گذشته و قاچاق برابر مقررات به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی در خصوص استفاده از لوازم آرایشی، بهداشتی به عموم شهروندان توصیه کرد: برای حفظ سلامت و تندرستی خود و پیشگیری از خطرهای احتمالی استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی فقط از لوازم آرایشی و بهداشتی که دارای مجوز ورود از وزارت بهداشت و درمان هستند، استفاده و تا حد ممکن لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را از مکان‌های مطمئن نظیر داروخانه‌ها یا نمایندگی‌های رسمی آنها خریداری کنند و به تاریخ تولید، انقضا، پلمب محصولات همراه برچسب وزارت بهداشت دقت کافی داشته باشند.

کارشناس واحد نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی شهرستان بهار اعلام کرد: بر اساس ماده 11 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی باید روی تمام اقلام داخلی آرم سازمان غذا و دارو، شماره پروانه ساخت، آدرس کارخانه، تاریخ تولید و انقضاء درج شده باشد و تمام اقلام خارجی باید دارای مجوز واردات از وزارت بهداشت و دارای طرح برچسب اصالت و سلامت کالا باشند.

وی یادآور شد: طبق قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مورخ بیست و هشتم تیرماه سال 46 به شماره 4220 در صورتی که مواد بهداشتی یا آرایشی موجب نقص زیبایی یا کراهت منظر شود مجازات مرتکب با توجه به میزان نقص یا کراهت یک سال تا سه سال حبس تأدیبی خواهد بود.

قربانی در پایان گفت: نظارت بر سلامت محصولات عرضه شده در واحدهای آرایشی، بهداشتی از اولویت‌های اصلی واحد نظارت بر مواد غذایی شبکه بوده و بازرسی از واحدهای صنفی عرضه‌کننده این قبیل محصولات و برخورد قانونی با متخلفان احتمالی بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/89002/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول