اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان خبر داد

برگزاری نخستین دوره آموزش مقدماتی بازیگری در سنندج

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان از آغاز به کار نخستین دوره آموزش مقدماتی بازیگری در مجموعه تئاتر شهر سنندج خبر داد.

برگزاری نخستین دوره آموزش مقدماتی بازیگری در سنندج

عبید رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به استقبال بیش از 20 هزار نفری مردم فرهنگ‌دوست و هنرپرور استان کردستان از اجراهای عمومی تئاتر در استان و درخواست‌ها و مراجعه‌های مکرر جوانان علاقه‌مند به بازیگری در استان، زمینه برای برگزاری نخستین دوره آموزش مقدماتی بازیگری در سال‌جاری فراهم شد.

وی افزود: در همین راستا و طی 26 جلسه فشرده و به صورت تئوری و عملی علاقه‌مندان می‌توانند با بهره‌مندی از تجارب اساتید مجرب دانشگاهی در عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی استان با اصول مقدماتی بازیگری آشنا شوند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان تصریح کرد: خوشبختانه مجوز راه‌اندازی آموزشگاه آزاد هنری توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجمن نمایش استان داده شده است و با بهره‌مندی از این مهم می‌توانیم دوره‌های آموزشی در عرصه هنرهای نمایشی را برای افراد علاقه‌مند برگزار نماییم.

رستمی افزود: با هماهنگی با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت مجتمع فرهنگی هنری فجر و در مجموعه تئاتر شهر سنندج مقدمات برگزاری نخستین دوره آموزش مقدماتی بازیگری با حضور بیش از 30 نفر از علاقه‌مندان به این هنر تأثیرگذار فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره 26 جلسه‌ای هنرجویان در کارگاه عملی بازیگری زیر نظر عبید رستمی، مبانی تئوری بازیگری زیرنظر کورش احمدی، کارگاه تئوری و عملی پرورش صدا و بیان زیرنظر مهدی احمدی و کارگاه تئوری شخصیت‌شناسی نقش در تئاتر زیر نظر خسرو سینا با اصول مقدماتی بازیگری آشنا می‌شوند و گواهینامه آموزشی دریافت خواهند کرد.

رستمی افزود: این کلاس‌ها تا 13 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و سعی‌ می‌شود در آینده نه چندان دور مراحل بعدی این دوره‌های آموزشی برای افرادی که موفق به گذراندن دوره مقدماتی شده‌اند برگزار شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان تصریح کرد: مردم فرهنگ‌دوست و هنرپرور کردستان نیز با توجه به ذخایر فرهنگی، آداب و سنن غنی ایرانی اسلامی خویش نگاه ویژه‌ای به رشته‌های مختلف هنری به ویژه تئاتر داشته و این استان به عنوان یکی از قطب‌های مهم تئاتر و هنرهای نمایشی در کشور به شمار می‌آید.

رستمی در پایان افزود: بدون شک برگزاری دوره‌های آموزشی و استعدادیابی در بین جوانان توانمند این استان در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی می‌تواند نقش مؤثری را در حفظ و ارتقای جایگاه کردستان در کشور داشته باشد و انجمن هنرهای نمایشی استان نیز این مهم را با جدیت پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/79006/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول