اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ناکارآمدی در جذب منابع مالی عامل ضعف تیم‌های ورزشی بوشهر

برخی مدیران استان بوشهر در جذب منابع مالی ناکارآمدند و این عدم کارآیی در جذب منابع مالی مهم‌ترین مشکل همه استان از جمله ورزش و فوتبال است.

ناکارآمدی در جذب منابع مالی عامل ضعف تیم‌های ورزشی بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، دیروز این پیام را از دوستی دریافت کردم «سلام، به‌نظر شما دلیل عدم صعود ایرانجوان به لیگ برتر در عین شایستگی چه بود؟ 1- کم‌کاری بازیکنان 2- ضعف کادر فنی 3- ضعف کادر مدیریتی 4- مشکلات مالی 5- عدم حمایت مسئولان».

به ‌نظر شما پاسخ چیست؟ جواب من اینگونه بود، سلام به نظر من تا زمانی که بودجه باشگاه‌های ورزشی بر اساس برنامه مشخص سالانه از منابعی تامین نشود، هیچ امیدی به پیشرفت نیست.

همه مدیران ارشد استان، نمایندگان مجلس، مدیران صنایع، پارس جنوبی، گمرک، بنادر استان و... به همراه مدیر کل ورزش و جوانان نقش اساسی در تعامل، تامین و پرداخت بودجه‌ای مصوب برای باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی دارند که همگی این مدیران در جذب منابع مالی ناکارآمدند و این عدم کارآیی در جذب منابع مالی مهم‌ترین مشکل همه استان از جمله ورزش و فوتبال است.                              

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر در جایی گفته بود؛ عزم جدی در برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی موجب شده تا استان در جذب اعتبارات ملی رتبه آخر کشور را نصیب خود کند.

رضا عوض‎پور خاطرنشان کرد: این رتبه ضعیف در حالی است که ردیف‌های قانون بودجه امسال بوشهر رتبه سوم کشور را دارد.

از منظر نگارنده مهم‌ترین مشکل کنونی بوشهر در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و در نهایت ورزش اینجاست؛ لطفا با دقت بخوانید؛ معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر در جایی دیگر عنوان کرده بود، از 1500 میلیارد تومان اعتبار ملی و متمرکز از محل ردیف‌های قابل توزیع برای استان‌ها سهم بوشهر 300 میلیارد تومان است، اما عملکرد دستگاه‎های اجرایی استان 89 میلیارد تومان است.

این یعنی ضعف، یعنی کارآیی مدیران ارشد استان در جذب منابع مالی حتی کمتر از 30 درصد عملکرد است، راستی حق ایرانجوان، شاهین، دوومیدانی، بسکتبال، شنا، وزنه‌برداری، ورزش‌های رزمی و سایر هیئت‌ها از سوی مدیرکل ورزش و جوانان چقدر محقق شده، بازیکنان، کادر فنی و عوامل اجرایی وقتی حتی 30 درصد قراردادشان را دریافت نکرده‌اند، تا جایی که امور جاری تیم و اعزام‌ها با سلام و صلوات انجام می‌شود انتظار چیست؟ و شاید مهم‌تر از آن پرسشگری ما مطبوعاتی‌ها از مدیران و نمایندگان مجلس چقدر است؟ این مدیران ارشد چه پاسخی از جذب محدود منابع مالی دارند؟ پرسش اصلی اینجاست تلاش و رایزنی مدیران چقدر مثمر ثمر واقع شده و مدیران ارشد استان چه می‌کنند؟

همه می‌دانیم تنها و تنها با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و انجام پله پله برنامه‌هاست که می‌توان به موفقیت دست یافت لیکن هر برنامه‌ریزی مبتنی بر بودجه مصوب سالانه طرح‌ریزی می‌شود.

آری کمک‌های مقطعی 200 -300 میلیونی راه چاره ورزش و فوتبال نیست، بی‌مایه فطیر است و تا زمانی که برخی از مدیران ارشد استان بوشهر در تخصیص اعتبار اداره خودشان هم لنگ می‌زنند، همین آش است و همین کاسه...

=============

گزارش علیرضا محمدی

=============

انتهای پیام/66006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول