اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

دبیر هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران خبر داد

درمان بی‌اختیاری ناشی از استرس ادرار با روش‌های نوین جراحی

دبیر هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران با بیان اینکه با تکنیکهای نوین جراحی امروزه زمان بستری و عوارض درمان بی اختیاری ادرار ناشی از استرس در زنان به حداقل رسیده است، گفت: این درمان به روش آندوسکوپیک و به کمک نوارهای جدید انجام می‌شود.

درمان بی‌اختیاری ناشی از استرس ادرار با روش‌های نوین جراحی

به گزارش خبرگزاری فارس، سراج الدین وحیدی با اشاره به شیوع عارضه بی اختیاری ناشی از استرس ادرار در زنان اظهار کرد: در این عارضه با افزایش فشار شکمی بر اثر سرفه و عطسه فرد به علت شل شدگی عضلات کف لگن دچار بی اختیاری ادرار می شود.

وی افزایش سن و زایمانهای مکرر و زیاد را علتی برای بروز این عارضه در زنان برشمرد و افزود: این عارضه در اصطلاح عوام به افتادگی مثانه معروف است.

دبیر هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران با بیان اینکه با برخی ورزشهای عضلات کف لگن می‌توان جلوی بروز این عارضه را گرفت، گفت: به عنوان مثال به کمک مانور به طوری اینکه بیمار روزانه 50 تا 60 بار با انقباض عضلات کف لگن به مانند اینکه قصد گرفتن جلوی خروج ادرار را دارد این عضلات را تقویت و از شل شدگی جلوگیری کند.

وحیدی ادامه داد: برای درمان بی اختیاری استرسی ادرار می توان با قرار دادن وسایلی در داخل واژن عضلات را منقبض کرد که اصطلاحاً این عمل فیزیوتراپی عضلات کف لگن است اما این عارضه درمان دارویی و جراحی هم دارد.

وی افزود: در درمان جراحی با استفاده از عمل کوچک و سرپایی به کمک نوارهای مخصوصی مثانه بالا کشیده می شود.

دبیر هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران گفت: در نوعی دیگر از بی اختیاری ادرار که متعاقب برداشتن رحم ایجاد می شود بر اثر ایجاد فیستول مثانه و واژن ادرار بی اختیار خارج می شود.

وحیدی با بیان اینکه بی اختیاری ادرار یا مادرزادی، یا ناشی از عوارض اعمال جراحی شکم و لگن است، افزود: اما 70 درصد بی اختیاری ادرار از نوع استرسی و بر اثر شل شدگی عضلات کف لگن است همچنین اگر کودکان در سنین 4 تا 5 سالگی به بی اختیاری ادرار دچار شوند باید از نظر ناهنجاری های مادرزادی بررسی شوند.

وی با بیان اینکه در هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران درمانها و تکنیکهای نوین جراحی بی اختیاری استرسی ادرار در زنان بحث و بررسی می شود، ادامه داد: بیماریهای سنگ کلیه، پروستات، تومورهای دستگاه ادراری، مشکلات ادراری زنان و اطفال، پیوند کلیه از دیگر موضوعات هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران است که از 9 تا 12 اردیبهشت ماه امسال در محل پژوهشگاه نیرو برگزار می شود.

دبیر هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران با اشاره به حضور سخنرانانی از اروپا و آمریکا در این کنگره خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود حدود 1000 نفر از متخصصان مختلف به ویژه جراحان و متخصصان کلیه و مجاری ادرار در این کنگره شرکت داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول