اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد

لزوم وجود برنامه منسجم برای هدایت منابع حاصل از انصراف یارانه‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دولت باید برنامه منسجمی برای هدایت کردن مسیر یارانه‌های دریافت نشده داشته باشد زیرا اگر منصرف شوندگان شاهد گزارش‌های شفافی از سوی دولت نباشند ناامیدی گسترده‌ای به‌وجود خواهد آمد.

لزوم وجود برنامه منسجم برای هدایت منابع حاصل از انصراف یارانه‌ها

سهراب دل‌انگیزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: دولت در بهترین شرایط با قانع کردن 10 تا 15 درصد مردم برای انصراف از دریافت یارانه، موفقیت بزرگی را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان یارانه‌بگیران بیش از جمعیت کشور است، افزود: پیش‌بینی می‌شود دولت بتواند در همین حد مردم را از دریافت یارانه نقدی منصرف کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: انصراف از دریافت یارانه به‌معنای کاهش هزینه‌های دولت بوده و هر فردی با انصراف از ثبت‌نام خود یک تعهد از تعهدات دولت را کم می‌کند.

دل‌انگیزان کم شدن هزینه پرداخت یارانه‌ها برای دولت را موجب انجام کارهای صحیح و تقویت رفاه جامعه برشمرد و گفت: افرادی که از دریافت یارانه انصراف می‌دهند از برنامه‌های دولت حمایت کرده و آماده پذیرش مسئولیت و همراهی با دولت هستند.

به گفته این استاد دانشگاه، دولت می‌تواند از مشارکت انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه در سایر امور استفاده کند، چراکه این افراد نشان داده‌اند که آمادگی دریافت مسئولیت را داشته و به نوعی سرمایه‌هایی برای دولت محسوب می‌شوند.

*لزوم وجود برنامه منسجم برای هدایت منابع حاصل از انصراف یارانه‌ها

این اقتصاددان با بیان اینکه در بخش هزینه‌ای یارانه‌ها 62 هزار میلیارد تومان  توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: از این رقم 11 هزار میلیارد تومان به بخش تولید، 10 هزار میلیارد تومان در دست دولت و 40 هزار میلیارد تومان در اختیار مردم گذاشته شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه ابراز داشت: عقیده کارشناسان بر این است که دولت در بخش درآمدهای مربوط به یارانه‌ها در لایحه بودجه برای کسب این درآمدها با مشکل مواجه می‌شود.

به گفته مشاور اقتصادی اتاق بازرگانی استان کرمانشاه، اگر 15 درصد مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند 6 هزار میلیارد تومان از ارقام یارانه‌ای که دولت باید بپردازد کاسته می‌شود.

وی اذعان داشت: اگر رقم مذکور به‌عنوان یارانه بخش تولید تزریق شود و بخش زیادی از افزایش قیمت تولیدکنندگان به‌واسطه افزایش حامل‌های انرژی کم شود، مانع از شکل‌گیری تورم خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه موج‌هایی برای انصراف از دریافت یارانه‌ها شکل گرفته، یادآور شد: این موج‌ها موجب افزایش آمار انصراف‌دهندگان می‌شود و نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت.

این استاد دانشگاه ابراز داشت: دولت باید برنامه منسجمی برای هدایت کردن مسیر یارانه‌های دریافت نشده داشته باشد زیرا اگر منصرف شوندگان شاهد گزارش‌های شفافی از سوی دولت نباشند ناامیدی گسترده‌ای به‌وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/2700/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول