اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد

افزایش چشمگیر اعتبارات ملی برای پروژه‏های راه و شهرسازی گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از افزایش چشمگیر اعتبارات ملی برای عملیات اجرایی و دیون پیمانکاران و مشاوران، ساختمان بیمارستان‏های در دست اجرا و تکمیل شده استان خبر داد.

افزایش چشمگیر اعتبارات ملی برای پروژه‏های راه و شهرسازی گلستان

علی‏بخش رستمی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با پیگیری‏های به‌عمل آمده از طرف اداره کل استان و نظر مساعد معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‏ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی، از محل اعتبارات ملی، سهم اعتبار عملیات اجرایی و دیون پیمانکاران و مشاوران، ساختمان بیمارستان‏های در دست اجرا و تکمیل شده استان، افزایش چشمگیری در باقی‌مانده سال مالی 1392 داشته است.

وی تصریح کرد: بیمارستان 96 تختخوابی گنبدگاووس بیش از 10 میلیارد ریال برای پرداخت دیون مشاور و پیمانکار تامین اعتبار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خاطرنشان کرد: بیمارستان 220 تختخوابی شهید صیاد شیرازی گرگان 29 میلیارد ریال برای پرداخت دیون پیمانکاران و مشاور تامین اعتبار شده است.

رستمی ادامه داد: بیمارستان 320 تختخوابی در دست اجرای آیت‏الله طاهری گرگان 35 میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

وی اضافه کرد: بیمارستان 96 تختخوابی بندرگز 71 میلیارد ریال برای عملیات تکمیل و اتمام پروژه ساختمان بیمارستان تامین اعتبار شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی ساختمان و محوطه بیمارستان بندرگز بیش از 80 درصد بوده که با تخصیص 100 درصد اعتبار در سال جاری عملیات ساختمانی بیمارستان به اتمام خواهد رسید و تحویل بهره‏بردار خواهد شد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: ما به عنوان کارگزاران دولت و خدمتگزاران مردم باید توجه و حرکت خود را به سمت نقشه و چراغ راه تعیین شده توسط مقام معظم رهبری در سال 1393 معطوف کرده و بیانات حضرت را، رویکرد خود در برنامه‏ریزی‏ها قرار دهیم.

رستمی افزود: نقشه راه ترسیم شده مقام معظم رهبری در شعار محوری سال جاری، رویکرد اقتصادی و فرهنگی و تبیین کننده برنامه‏های کشور است که باید در عرصه عمل به آنها جامه عمل پوشاند، چرا که در صورت عدم اقدام به آن، شاهد بروز مشکلاتی در مسیر توسعه کشور خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: آنچه به عنوان یک اقدام ضروری در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به آن بپردازیم، به کارگیری عزم ملی است که هر ایرانی باید این عزم را مدنظر داشته و همسو و هم جهت با آن گام بردارد تا به همان هدف که اقتصاد و فرهنگ است، دست یافت.

وی ادامه داد: مدیریت جهادی در بیانات مقام معظم رهبری نیز پر اهمیت است چرا که جهاد از فروع دین ماست و در آن کلمه هم اقتدار و هم قداست نهفته است و جایگاه خاصی در فرهنگ دینی ما دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از مدیریت‏های هشت‌گانه اداره کل خواست که برای رسیدن به مدیریت جهادی به آسیب‏شناسی و بررسی موانع فرا روی این هدف بپردازند و از تک‏محوری و اعتبارمحوری دوری کرده و دانش‏محوری و پژوهش‏محوری را سرلوحه کار خود قرار داده و سیستمی عمل کنند.

به گفته رستمی، عقل‏گرایی، مسئولیت‏پذیری با شناخت و آگاهی و بروز لیاقت و شایستگی‏های خود و کارکنان باید در باور و اندیشه ما به عنوان فرهنگ، نهادینه و در بدنه و مجموعه کاری ما جاری شود.

وی با اشاره به اینکه بدون برنامه و نقشه راه، پیمودن مسیری با موفقیت همراه نخواهد بود اظهار کرد: امسال باید بیشتر از سال قبل بر روی فرهنگ اقتصادی کار شود و انگیزه کاری ارتقا یابد.

رستمی گفت: برنامه‏ریزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، جدی گرفتن آموزش و ارزیابی و بازبینی دقیق پرسنل، صرفه‏جویی به معنای واقعی، ارتقای کیفیت اجرای پروژه‏ها، استفاده از تولیدات داخلی، مدیریت منابع و هزینه و جلوگیری از اسراف بیت‏المال از اقداماتی است که برای دستیابی به این اهداف به ما کمک می‏کند.

وی با قدردانی از زحمات مدیریت‏ها در سال گذشته و ایام نوروز به ویژه راهداران که زحمات فراوانی را در طرح راهداری نوروزی متحمل شدند، گفت: امسال نیز باید دقت شود و با تشکیل کمیته جذب، اعتبارات به طور مناسب جذب و هزینه شوند.

انتهای پیام/2307/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول