اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرمی در مجلس:

احداث سدهای معیشتی در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی باشد

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه احداث سدهای معیشتی جزو نیاز ضروری و اساسی منطقه است جهاد کشاورزی باید آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

احداث سدهای معیشتی در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میر قسمت موسوی صبح امروز در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: تمامی شهرستان‌های استان از لحاظ کشاورزی ویژگی خاص و منحصر بفردی را دارد به ویژه منطقه گرمی با وجود خاک  حاصلخیز کشاورزی و منابع زیاد آبی و شرایط جوی مساعد در بحث کشاورزی مستعدترین منطقه در تولید گندم و جو دیم و توسعه باغات به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: پتانسیل بالای کشاورزی استان اردبیل جوابگوی بخش مهمی از امنیت غذایی کشور است.

این نماینده مجلس افزود: در حال حاضر احداث ر‌اه های بین مزارع و احداث سدهای معیشتی جزو نیاز ضروری و اساسی منطقه به حساب می‌آید که جهاد کشاورزی استان در کنار سایر فعالیت‌های اجرایی خود این موارد را باید در اولویت کار‌های خود قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این دیدار همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با تقدیر از عنایت و تلاش میر قسمت موسوی و فرماندار شهرستان گرمی گفت: در حال حاضر موضوع کشاورزی از موضوعات بسیار مهم کشور بوده و هست و استان اردبیل نیز به دلیل اینکه قطب کشاورزی است می‌طلبد که همه مسئولان چه در مسند قانونگذاری و چه در مسند اجرایی و پیگیری امورات جدیت و اهتمام داشته باشند.

عدیل سروی یادآور شد: بحث مطالعات دقیق رکن و اساس اجرائیات است و با توجه به اینکه منطقه گرمی در کشاورزی از پتانسیل بالایی برخوردار است در آینده نزدیک با احداث و توسعه شبکه آبیاری گیلارلو بیش از 400 هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: توسعه این شبکه مطمئناً در افزایش تولیدات کشاورزی نقش بسزایی خواهد داشت و جهاد کشاورزی نیز در کنار چنین پروژه‌های عظیم همواره به پایداری تولیدات و اقتصادی بودن عملکرد تاکید خواهد کرد.

انتهای پیام/62005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول