اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

99 درصد اعتبارات اشتغالزایی در آذربایجان ‌شرقی پرداخت شده است‌

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: 99 درصد اعتبارات اشتغالزایی در استان پرداخت شده است.

99 درصد اعتبارات اشتغالزایی در آذربایجان ‌شرقی پرداخت شده است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، میراحد حسینی بعد از ظهر امروز در هشتادمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌شرقی با ارائه گزارش از آمار و نرخ اشتغال و بیکاری در استان اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی همچون سال گذشته رتبه یک کشور را در تعداد طرح‌های به بهره‌برداری رسیده، کسب کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اظهار کرد: تعداد طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در آذربایجان‌شرقی 47 هزار و 424 مورد بوده که 9.6 درصد کشور را شامل می‌شود که رتبه اول کشوری است.

وی تعداد اشتغال جدید این طرح‌ها را 116 هزار و 402 مورد اعلام کرد که رتبه اول کشوری است و گفت: این میزان شامل 11 درصد و جایگاه رتبه یک کشور است.

حسینی با بیان اینکه نرخ بیکاری در سال 75 ، 21,6 و در سال 85 ، 61,9  و در سال 90 به 96,9 درصد رسیده است،اظهار کرد: نرخ بیکاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در سال 91 نرخ بیکاری 12،5 درصد بود که این نرخ در پایان سال 91 از متوسط کشوری بیشتر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به توزیع شاغلان بر حسب بخش‌های عمومی و خصوصی خاطر نشان کرد: 78 درصد شاغلان در بخش خصوصی، 16.78 درصد در بخش عمومی و 5.17 درصد نیز جزو اظهارنشده‌ها هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین شاغلان در بخش خصوصی قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: بیشترین میزان شاغلان در بخش خدمات شامل 38.45 درصد همچنین 33.72 درصد در بخش صنعت و معدن و 21.28 درصد نیز در بخش کشاورزی مشغول کار هستند.

حسینی اعتبار پرداخت شده برای اشتغالزایی را 17 هزار و 121 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: 99 درصد اعتبارات اشتغالزایی در استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول