اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر عراق در تهران در گفت‌وگو با فارس:

برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در ۱۱ شهر ایران/مردم عراق تصمیم‌گیران اصلی

سفیر عراق در تهران گفت که انتخابات پارلمانی عراق قرار است هفتم و هشتم اردیبهشت ماه در ۱۱ شهر ایران شامل تهران، قم، اصفهان، مشهد، کرمانشاه، ارومیه، ایلام، یزد، نقده، شوش دانیال و شیراز برگزار شود.

برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در ۱۱ شهر ایران/مردم عراق تصمیم‌گیران اصلی

محمد مجید الشیخ سفیر عراق در تهران در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، اعلام کرد که انتخابات پارلمانی عراق قرار است در تاریخ هفتم و هشتم اردیبهشت ماه (27 و 28 آوریل) در 11 شهر ایران شامل تهران، قم، اصفهان، مشهد، کرمانشاه، ارومیه، ایلام، یزد، نقده، شوش دانیال و شیراز برای اتباع عراقی‌ مقیم ایران برگزار شود.

سفیر عراق با بیان اینکه تمهیدات و برنامه‌ریزی منظمی از سوی دولت عراق و ایران برای برگزاری این دوره از انتخابات صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در این دور از انتخابات سه مرکز رای‌گیری در شهرهای بزرگ و دو مرکز در شهرهای کوچک اختصاص داده شده است. 

وی با ذکر این نکته که مسئولان، نهادها و ادارات ایرانی مرتبط با این موضوع همکاری بسیار خوبی در این زمینه با ما داشتند و بسیاری از مسائل را تسهیل کردند، عنوان کرد: در زمینه مسائل لجستیکی و گمرکی توافقاتی با وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و همکاری‌های خوبی در این زمینه داشتند و هیچ مشکلی بحمدالله در این زمینه وجود نداشته و مسئولان ایرانی کاملاً در کنار و همراه ما بودند.

مجید الشیخ با اشاره به اینکه انتخابات در خارج از عراق در روزهای 27 و 28 آوریل 2014 ( 7 و 8 اردیبهشت 1393) برگزار خواهد شد و تمهیداتی برای بیماران، پلیس، پرسنل ارتش و وزارت کشور در نظر گرفته شده که در این روزها آرای خود را به صندوق‌های رای بریزند، افزود: این دور از انتخابات دهم اردیبهشت ماه (30 آوریل) در داخل عراق برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: آرا در همان مراکز رای گیری شمارش و نتایج به کمیسیون انتخابات اعلام و احتمالا چهار الی پنج روز بعد نتایج اولیه اعلام و نتایج نهایی 20 روز تا یک ماه بعد از انتخابات اطلاع رسانی خواهد شد.

سفیر عراق همچنین گفت که مردم عراق تصمیم‌گیران اصلی این دور از انتخابات هستند.

مجید الشیخ در پاسخ به این سؤال که چه استان‌هایی در زمان انتخابات هدف اقدامات تروریستی هستند؟ عنوان کرد: این اقدامات تروریستی ابتدا در استان‌ الانبار صورت گرفت و سپس به شهر فلوجه نیز گسترش یافت. دولت در مقابله با این اقدامات جدی است و در چند روز آینده عملیاتی در فلوجه علیه اقدامات تروریستی انجام خواهد شد.

وی این عملیات را در راستای پاکسازی فلوجه از تروریست‌ها برشمرد.

سفیر عراق به درخواست‌های صورت گرفته از سوی عشایر و مردم شهر فلوجه برای مقابله با این گروه‌ها اشاره کرد و گفت: مردم خواستار دخالت ارتش در این خصوص شدند.

مشروح گفت‌وگوی فارس با سفیر عراق در تهران به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول