اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی ایلام:

دهلران جنگل‌کاری می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: 30 هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی دهلران جنگل‌کاری می‌شود.

دهلران جنگل‌کاری می‌شود

رضا احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با تدابیر اندیشیده و برنامه‌ریزی‌های لازم 30 هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی دهلران جنگل‌کاری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: برای تحقق این مهم نیز برنامه‌ریزی لازم از سوی کارشناسان و مسئولان امر در استان ایلام صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای این طرح هزینه می‌شود، ادامه داد: تحقق این مهم یکی از نیازهای منطقه بوده که در دستور کار مسئولان امر قرار دارد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به گرمسیری بودن دهلران قرار است گونه‌های مقاوم به شرایط منطقه از جمله کم‌آبی، دمای بالا و ... از جمله کنار، کهور، اوکالیبتوس، گل نرگس و ... در دهلران کشت شود.

احمدی تصریح کرد: این عملیات با هدف مشارکت مردم در اجرای منابع طبیعی، توسعه و رونق اقتصادی اکولوژیکی شهرستان دهلران اجرایی و محقق می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: 70 هزار هکتار از 140 هزار هکتار عرصه بیابانی دهلران کانون بحران بیابانزایی است.

وی ادامه داد: 20 هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان دهلران تاکنون جنگل‌کاری شده است. شهرستان مرزی دهلران 90 هزار هکتار عرصه جنگلی دارد.

انتهای پیام/2246/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول