اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دومین دوره مسابقات کشوری دست‌ساخت‌های فیزیک:

دبیرخانه مسابقات دست‌ساخت‌های فیزیک در بابل دائمی می‌شود

دبیر دومین دوره مسابقات کشوری دست‌ساخت‌های فیزیک گفت: دبیرخانه مسابقات دست‌ساخت‌های فیزیک در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دائمی می‌شود.

دبیرخانه مسابقات دست‌ساخت‌های فیزیک در بابل دائمی می‌شود

رضا جان‌بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: این دوره از مسابقات با حضور 16 تیم متشکل از 80 نفر از دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله گلستان، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، زنجان، گیلان، دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد، خواجه نصیر طوسی و اصفهان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در دوره نخست این مسابقه که در اصفهان برگزار شد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل موفق به کسب رتبه نخست شد، افزود: دوره دوم مسابقات با استقبال دو برابری شرکت کنندگان مواجه است.

وی بیان داشت: با برگزاری این مسابقات اعتماد به نفس دانشجویان افزایش یافته، با شیوه ساخت دستگاه‌ها آشنا شده و آموزش لازم را خواهند دید ضمن اینکه به سمت مراکز رشد دانشگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی هدایت شده و در آینده وارد بازارهای بین‌المللی می‌شوند.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه هنوز ارتباط موثر و درست بین دانشگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی برقرار نشده است، تصریح کرد: تنها راهکار آن آموزش صحیح به دانشجویان و اینکه چگونه بتوانند دانش را به صنعت تبدیل کنند تا شرکت‌های صنعتی درخواست همکاری به این متخصصان مستعد بدهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروزه دانشجویان فنی و صنعتی ما مشکل اشتغال نداشته تنها باید فناوری‌های نوین خود را تبدیل به کارآفرینی کنند.

وی تصریح کرد: اما سخن گفتن از کارآفرینی بدون آموزش اشتباه محض است و دانشگاه‌های صنعتی باید در این زمینه پیش قدم باشند.

جان‌بابایی گفت: اینکه عده‌ای سعی دارند مشکلات را با برقراری ارتباط با دانشگاه و صنعت حل کنند نتیجه‌ای نخواهند گرفت زیرا تا زمانی که آموزش درست نباشد این ارتباط برقرار نمی‌شود.

دبیر دومین دوره مسابقات کشوری دست‌ساخت‌های فیزیک به مهم‌ترین اختراعات ارائه شده در این دوره از مسابقات اشاره و اظهار داشت: در این دوره از مسابقات دانشجوی عمران به کمک مکانیک و برق موفق به اختراع و ساخت پنجره بالکن شو شده که تاکنون در جهان ساخته نشده است.

جان‌بابایی طراحی خطوطی برای دیدن و لمس میدان الکتریکی با وسایل مکانیکی را از دیگر اختراعات مهم ارائه شده برشمرد.

این مسئول همچنین از اختراع دستگاهی برای اندازه‌گیری لوله‌های مارپیچی با دقت میلی‌متر خبر داد و گفت: این دستگاه قادر است لوله‌های مارپیچی مثل دسته شیلنگ، لوله مسی و آلومینیوم را با دقت میلی‌متر اندازه‌گیری کند که برای نخستین‌بار در جهان ساخته شده است.

مدیر گروه فیزیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه ملاک داوری دست‌ساخت‌ها نوآوری، کیفیت کار، کمک به درک مفهوم فیزیک، ساده و کم هزینه بودن است، بیان داشت: این مسابقه یک روزه در سالن تربیت بدنی دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد.

جان‌بابایی اذعان داشت: از سوی معاونت فناوری ریاست جمهوری به نفر اول مبلغ یک‌میلیون تومان، نفر دوم 600 هزار تومان و به نفر سوم نیز 400 هزار تومان اهدا می‌شود.

این مسئول گفت: انجمن فیزیک ایران، مرکز رشد فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، پارک علم و فناوری مازندران، صندوق توسعه عصر شمال (عج)، بنیاد مرحوم نژادقلی و علیزاده، شرکت همراه اول، آشنای اول، شرکت‌های دور سنج‌نگار و کاسپین علوم آزما حامیان این دوره از مسابقات هستند.

انتهای پیام/86009/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول