اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای بیست و هشتمین دوره

نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در اردبیل برپا می‌شود

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بیست و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه محقق اردبیلی برپا می‌شود.

نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در اردبیل برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، گودرز صادقی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: ما یاد و خاطره شهدای هسته‌ای کشورمان شهیدان علی محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد، احمدی‌ روشن را گرامی می‌داریم که جان خود را در اعتلای نظام اسلامی و برتری‌جویی در حوزه هسته‌ای تقدیم کردند.

وی خاطرنشان کرد: با هدف آشنایی بیشتر مردم به ویژه علاقه‌مندان با همکاری سازمان انرژی اتمی و مرکز امور اجرایی نمایشگاه‌های صنعت هسته‌ای کشور بیست و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای ایران اسلامی روز شنبه ساعت 9 صبح در دانشگاه محقق اردبیلی گشایش می‌یابد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: این نمایشگاه مدت پنج روز از 13 تا 17 اردیبهشت ماه دایر خواهد بود و عموم علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان از آن بازدید کنند.

صادقی تصریح کرد: این نمایشگاه برای کسانی مفید است که با دانش فیزیک، علوم پایه، صنایع هسته‌ای و صنایع مرتبط آشنایی داشته و علاقه‌مند هستند تا با پیشرفت‌های این صنعت بیشتر و بهتر آشنا شوند.

این مسئول افزود: در این نمایشگاه 500 قطعه از صنایع هسته‌ای کشورمان شامل سانتریفیوژها، تولید کیک زرد و سایر دستاوردهای هسته‌ای که در سال‌های اخیر به صورت بومی به دست آمده است در معرض دید قرار می‌گیرد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی مهمترین رویکرد در دستیابی به این فناوری‌های جدید را توجه به اعتماد به نفس و اعتقاد راسخ به حرکت‌های خوداتکایی بیشتر بیان کرد و ادامه داد: آرزو داشتیم تا روزی به مانند کشورهای غربی تورهای بازدید از نیروگاه‌های هسته‌ای برای عموم مردم مهیا می‌شد که ما امروز با تشکیل این نمایشگاه‌ها بخشی از این آرزوها را تحقق یافته می‌بینیم.

صادقی توسعه صنعت هسته‌ای را اجتناب‌ناپذیر و بدترین وجه آن را که در دست استکبار است کاربرد نظامی آن بیان کرد و عنوان کرد: تلاش کشورمان بر این است تا از صنایع هسته‌ای به شکل متعارف و در توسعه علم پزشکی، کشاورزی و تولید صنایع الکتریسیته استفاده شود چرا که انرژی هسته‌ای جزو انرژی‌های پاک است و بر خلاف سوخت فسیلی هیچ آسیب زیست محیطی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود پیشرفت‌ها و ضرر و منفعت هر علم را وابسته به بهره‌برداری از آن به شکل صحیح و درست اعلام کرد و ادامه داد: ما در همه علوم اگر بتوانیم با تدبیر و عقلانیت عمل کنیم بهتر می‌توانیم از حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نتیجه بگیریم.

انتهای پیام/62001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول