اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوباما خواستار بررسی حکم اعدام در آمریکا شد

به دنبال اعدام بحث‌برانگیز یک زندانی با تزریق مواد کشنده، رئیس‌جمهور آمریکا از دادستان این کشور خواست که مجازات اعدام و مشکلات مربوط به آن را بررسی کند.

اوباما خواستار بررسی حکم اعدام در آمریکا شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «بی بی سی»، در پی اعدام بحث‌برانگیز یک زندانی با تزریق مواد کشنده، «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا، از «اریک هولدر»، دادستان کل این کشور خواست که مجازات اعدام و مشکلات مربوط به آن را بررسی کند.

«کلیتون لاکت» زندانی 38 ساله سیاهپوست آمریکایی در «اوکلاهما»، پس از تزریق دارویی که برای اعدام محکومان به کار می‎رود، دچار تشنج شد و یک ساعت بعد به دلیل سکته قلبی از دنیا رفت.

اوباما به دنبال این اعدام بحث‌برانگیز گفت که اعدام این زندانی باعث «نگرانی عمیق» او شده است و تأکید کرد که احساسات متضادی درباره مجازات اعدام دارد و افزود:به نظر من واقعه اوکلاهما بعضی از این مشکلات بزرگ را برجسته می‌کند. ما آمریکایی ها باید این مشکلات را با دقت و عمیقا مورد بررسی و پرسش قرار بدهیم.

وی ادامه داد در برخی موارد مانند کشتار جمعی یا قتل کودکان صدور حکم اعدام موجه است، اما در آمریکا نحوه اجرای این حکم مشکل آفرین است. مواردی مانند تبعیض نژادی و بی‌گناهی محکومان که شواهدی در مورد آن در دست است.

رئیس جمهوری آمریکا سپس گفت که از اریک هولدر خواهد خواست که نه تنها مشکلات مربوط به اعدام اخیر بلکه به طورکلی مسائل مربوط به مجازات اعدام در آمریکا را مورد بررسی قراردهد.

هنگام اعدام کلیتون لاکت 51 دقیقه صرف پیدا کردن رگ مناسبی برای تزریق شد و بعد به دلیل پارگی یکی از رگ ها داروی تزریق شده به خوبی عمل نکرد و روند اعدام متوقف شد.لاکت 10 دقیقه بعد در حالی که دست و پایش را تکان می‌داد و چیزهایی زمزمه می‌کرد سکته کرد.

اعدام لاکت در حالی اتفاق افتاد که بحث‌های جدی درباره قانونی بودن اعدام با تزریق مواد کشنده سه‌گانه در آمریکا در جریان است. این شیوه اعدام سال 1982 برای اولین بار در تگزاس آمریکا اجرا شد.

اولین دارو سیستم عصبی مرکزی را از کار می‌اندازد و زندانی را بی‌هوش می‌کند. دومین دارو عضلات را از کار می‌اندازد و تنفس را متوقف می‌کند و سومین دارو که پتاسیم کلراید است قلب را از کار می‌اندازد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول