اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی همدان خبر داد

افزایش 20 درصدی ارزش ریالی کشفیات سال 92 در همدان

رئیس پلیس آگاهی همدان از افزایش 20 درصدی ارزش ریالی کالاهای کشف شده سال 92 نسبت به مشابه سال قبل در همدان خبر داد.

افزایش 20 درصدی ارزش ریالی کشفیات سال 92 در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرامرز به‌گذر صبح امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان گفت: برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق سه محور اصلی استان کنترل می‌شود.

وی افزود: ورودی شهرستان کبودراهنگ محور شمال، مسیر جاده کرمانشاه، محور میانی و محور جنوبی منتهی به شهرستان نهاوند در راستای کنترل ورود مواد مخدر به استان دارای اهمیت هستند.

رئیس پلیس آگاهی همدان با اشاره به مرکزیت استان همدان در حمل کالاهای قاچاق سایر استان‌ها گفت: حمل کالاهایی قاچاق از استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان باعث ورود کالاها به استان شده است.

وی از حمل کالاهای قاچاق به استان از طریق خودروهای تندرو، جاسازی و سوء‌استفاده گمرکی خبر داد و افزود: طی سال گذشته 11 کانتینر مواد قاچاق که با سوء‌استفاده از اسناد گمرکی وارد استان شده بود، شناسایی و کشف شد.

به‌گذر ادامه داد: 6 محموله توسط تعزیرات حکومتی و 2 محموله توسط دادسرا نیز سال گذشته در استان توقیف شد.

وی با اشاره به نوع محموله‌های کشف شده در استان در سال گذشته گفت: کالاهایی مثل تلفن همراه، لوازم صوتی و پوشاک بیشترین اقلام ممنوعه کشف شده در استان بوده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی همدان از کسب رتبه نخست استان نسبت به استان‌ها هم‌ردیف خود در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد.

وی از افزایش 20 درصدی ارزش ریالی کالاهای کشف شده سال 92 نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و تصریح کرد: تعداد پرونده‌های بالای یک میلیون تومان نیز نسبت به سال قبل 27 درصد افزایش داشته است.

به‌گذر با اشاره به برگزاری هشت مرحله رزمایش سراسری در استان در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: پنج مرحله طرح منطقه‌ای و موضوعی نیز در سال گذشته در استان انجام شد.

وی از تشکیل 35 پرونده در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ارزش بالای 100 میلیون تومان خبر داد و افزود: 35 فقره پرونده نیز به ارزش 500 میلیون تومان در سال گذشته تشکیل شد.

رئیس پلیس آگاهی همدان با اشاره به افزایش کشفیات پنج درصدی مشروبات الکلی در سال 92 نسبت به مشابه سال قبل یادآور شد: در بخش سلاح و مهمات 9 درصد، گیرنده ماهواره یک درصد، لوازم آرایشی بهداشتی یک درصد، دارویی 190 درصد، لوازم خانگی 194 درصد و پارچه 9 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی از کاهش 49 درصدی کشفیات سیگار در سال 92 نسبت به مشابه سال اخیر خبر داد و افزود: در این زمینه هم شاهد افزایش 10 درصدی باندهای متلاشی شده بوده‌ایم.

به‌گذر گفت: کل پرونده‌های مکشوفه نیز هشت درصد رشد نسبت به مشابه سال قبل داشته‌اند.

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان همدان نیز از رسیدگی به 300 پرونده وارده به تعزیرات حکومتی طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌ها منجر به صدور 200 میلیارد تومان جریمه شده که 2 میلیارد تومان وصول شد.

قهرمان شاهی با اشاره به طرح قانون‌های جدید در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور گفت: اراده قانون‌گذار در ایجاد قانون‌های جدید فاصله گرفتن از کشفیات سنتی و رسیدن به کشفیات اطلاعاتی است.

وی افزود: در راستای اجرای ماده 75 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ورود نیروی امنیتی جدید نیازمندیم.

انتهای پیام/89026/م40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول