اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

حاشیه‌نگاری فارس از آغاز سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی

شمیم معطر رضوی این بار از غرب ایران وزیدن گرفت/ رونمایی از بزرگترین تابلوی معرق رضوی+عکس

این بار شمیم معطر رضوی از غربی‌ترین نقطه کشور شروع شد و نسیم ملکوتی «کلمة لااله‌الاالله» رفته رفته می‌رود تا دهه کرامت، اقصی‌ نقاط ایران اسلامی را عطرآگین ‌کند.

شمیم معطر رضوی این بار از غرب ایران وزیدن گرفت/ رونمایی از بزرگترین تابلوی معرق رضوی+عکس

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس اعزامی به کرمانشاه، شمیم معطر رضوی در سالروز میلاد فرخنده امام جواد الائمه(ع) صبح امروز از استان کرمانشاه آغاز شد و تا شهریور ماه جاری ادامه خواهد یافت. این مراسم که سومین دوره خود را با نام هفته‌‌های فرهنگ رضوی پشت سر می‌گذارد، علاوه بر کرمانشاه در سه استان کرمان، اردبیل و قزوین برگزار می‌شود تا سرانجام به دهه کرامت متصل شود؛ دهه‌ای که آغاز آن یکم ذی‌القعده همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س)‌ است و تا یازدهم ذی‌القعده سالروز میلاد فرخنده امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع)‌ ادامه می‌یابد. در همین روز که با نیمه شهریور مصادف است، اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در ایران و 75 کشور جهان برگزار می‌شود.

* نواختن زنگ آغاز هفته‌‌های فرهنگ رضوی در کشور

در راستای استقبال از برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع)، صبح امروز با حضور سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)،‌ علی‌اصغر کاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی، زنگ آغاز سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی و زنگ انشاءنویسی رضوی در دبیرستان دخترانه مهدیه به صدا در آمد.

کاراندیش در این مراسم ابراز امیدواری کرد هفته‌های فرهنگ رضوی بتواند زمینه بهره‌مندی هرچه بیشتر را از آموزه‌های رضوی و سیره امام رئوف فراهم آورد.

معاون وزیر ارشاد همچنین با تأکید بر تربیت نیروی انسانی در کنار تقویت منابع فرهنگی، این امر را نقطه پیوند وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و در پایان سخنان خود هشت سفر مشهد مقدس به دانش‌آموزان به همراه خانواده و چهار سفر نیز به معلمان و دست‌اندرکاران دبیرستان مهدیه اهدا کرد که با استقبال حاضران و تشویق ممتد دانش‌آموزان همراه شد.

* افتتاح نمایندگی بنیاد امام رضا(ع) در کرمانشاه

مدعوین و دست‌اندرکاران پس از نواختن زنگ آغاز هفته‌های فرهنگ رضوی، هشت کانون مساجد را به نیت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت افتتاح کردند تا تعداد کانون‌های مساجد کرمانشاه به  413 برسد.

در ادامه برنامه‌های سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی در کرمانشاه، نمایندگی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در مجتمع انتظار کرمانشاه افتتاح شد تا این استان ولایی و شهیدپرور با پشتوانه محکم‌تری در مسیر گسترش فرهنگ رضوی گام بردارد.

در کنار این افتتاح، نمایشگاه آثار منتخب ادوار پیشین جشنواره امام رضا(ع) اعم از عکس، پوستر و خوشنویسی گشایش یافت تا دیدگان را به نور ثامن‌الحجج و گنبد طلای حرم منور کند و چشم‌ها را از اشک تر سازد.

* حضور امام جمعه اهل‌سنت کرمانشاه در مراسم امام رضا(ع)

یکی از نقاط جالب توجه و بارز در آیین رسمی گشایش هفته‌‌های فرهنگ رضوی در مجتمع انتظار، حضور امام جمعه اهل‌سنت و هموطنان اهل‌تسنن بود و نشان از این داشت که وجود مقدس امام رضا(ع) اختصاص به شیعیان ندارد و متعلق به همه مسلمانان است.حضور هموطنان کُردزبان با لباس سنتی و محلی نیز جلوه زیبایی به مراسم ‌بخشیده بود.

از دیگر نکات جالب توجه در این مراسم، ارتباط نزدیک و صمیمی مردم کرمانشاه با امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در این شهر است. به عنوان نمونه، آیت‌الله علما در سخنان خود به حدیثی از امام رضا(ع) اشاره کرد که در پایان سخنرانی، یکی از بانوان مراسم خواستار تکرار آن شد و مکالمه‌ای صمیمی در یک جلسه رسمی سخنرانی شکل گرفت.

شعرخوانی محمدجواد محبت و سعید بیابانکی در کنار پخش کلیپ مدیحه‌سرایی محمدعلی کریمخانی، از دیگر برنامه‌هایی بود که مخاطبان را به وجد آورد.

* رونمایی از بزرگترین تابلوی معرق مزین به نام امام علی‌ بن موسی الرضا(ع)

 

در بخش دیگری از این آیین گشایش هفته‌های فرهنگ رضوی، بزرگترین تابلوی معرق جهان مزین به صلوات خاصه امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) رونمایی شد.

خوشنویسی این تابلو را که با «ساقه گندم» تهیه شده، محمدعلی شریعتی انجام داده و یک تیم شش نفره با سه ماه کار شبانه‌روزی تابلو را در اندازه تقریبی سه متر در سه متر آماده کرده‌اند. البته شش نفر دیگر نیز در تهیه این تابلو نقش داشته‌اند که تقاضا داشتند نامشان محفوظ بماند.

 

 

منیژه یوسفی که سرپرستی این کار هنری را بر عهده داشته، ابعاد تابلو را 2.5 متر در 2.5 متر اعلام کرد که صلوات خاصه امام رضا(ع) به صورت دایره‌وار در آن خوشنویسی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول