اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان خوزستان خبر داد

صدور 517 مجوز سقط درمانی در استان خوزستان

مدیرکل پزشکی قانونی استان خوزستان گفت: در یک سال گذشته بیش از 517 مجوز سقط درمانی برای مراجعان به مراکز پزشکی قانونی استان خوزستان صادر شده است.

صدور 517 مجوز سقط درمانی در استان خوزستان

سید فرزاد حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: 517 مجوز سقط درمانی برای مراجعان به مراکز پزشکی قانونی استان خوزستان در طول یک سال گذشته صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 543 مجوز سقط درمانی صادر شده، 4.8 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان خوزستان در ادامه افزود: در پزشکی قانونی پس از اطمینان از داشتن شرایط لازم و تشخیص قطعی نظریه سه پزشک متخصص و معتمد در مورد بیماری تهدید کننده جان مادر و یا ناهنجاری جنینی منجر به حرج مادر و در شرایطی که سن جنین کمتر از 19 هفته باشد برای سقط درمانی به فرد متقاضی مجوز داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از تصویب قانون سقط درمانی، پزشکی قانونی بر اساس این ماده واحده نسبت به صدور مجوز سقط جنین اقدام می‌کند.

موسوی تصریح کرد: مجوز سقط در مواردی صادر می‌شود که یا ادامه بارداری تهدید جانی مادر را به همراه داشته باشد و یا بیماری جنین در حدی باشد که به علت عقب افتادگی یا ناقص الخلقه بودن موجبات حرج مادر را فراهم سازد و سن بارداری نیز کمتر از چهار ماه (پیش از ولوج روح در جنین) باشد، و تمامی این موارد به تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تأیید نهایی پزشکی قانونی برسد.

وی در خصوص سقط غیر قانونی نیز افزود: در کتاب پنجم تعزیرات در ماده 126 مجازات تعزیری برای مرتکبان اقدام به سقط غیر قانونی آمده که هرکس به واسطه دادن ادویه یا وسایل دیگری موجب سقط جنین زن شود به شش ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شود و اگر عالماً و ‌عامداً زن حامله‌ای را دلالت به استعمال ادویه یا وسایل دیگری کند که جنین وی سقط شود به حبس از سه تا شش ماه محکوم خواهد شد مگر اینکه‌ ثابت شود این اقدام برای حفظ حیات مادر بوده و در هر مورد حکم به پرداخت دیه مطابق مقررات مربوط داده خواهد شد.

‌مدیرکل پزشکی قانونی استان خوزستان افزود: در ماده 127 تعزیرات نیز عنوان شده اگر طبیب یا ماما یا داروفروش و اشخاصی که به عنوان طبابت یا مامایی یا جراحی یا داروفروشی اقدام می‌کنند وسایل سقط جنین را ‌فراهم سازند و یا مبادرت به اسقاط جنین کنند به حبس از دو تا پنج سال محکوم خواهند شد و حکم به پرداخت دیه مطابق مقررات مربوط صورت‌ خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/2329/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول