اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی ساری انجام می‌شود

برگزاری همایش استانی مدیریت مصرف برق در خانه

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از برگزاری همایش آموزشی مدیریت مصرف برق در خانه با همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به میزبانی مرکز مازندران در ساری خبر داد.

برگزاری همایش استانی مدیریت مصرف برق در خانه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران، منوچهر جعفری از برگزاری همایش آموزشی مدیریت مصرف برق در خانه با همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به میزبانی مرکز مازندران در ساری خبر داد و گفت: در این همایش یک روزه مشاوران بانوان فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و ادارات کل سراسر استان حضور می‌یابند.

وی نقش آموزش را در اصلاح الگوی مصرف برق بسیار با اهمیت خواند و ادامه داد: امروزه پدیده مصرف بیش از حد انرژی از جمله نگرانی‌های مهم بین‌المللی است که تقریباً تمام کشورها کم و بیش با آن روبه‌رو بوده و افزایش روز افزون مصرف انرژی در جهان، نیاز و ضرورت تدوین و اجرای آموزش‌های مستقل برای مدیریت، کنترل و نظارت بر مصرف انرژی بیش از پیش مطرح کرده است به گونه‌ای که در بسیاری از کشورهای جهان حتی رشته‌های تحصیلی درباره مدیریت و کنترل مصرف انرژی در مقاطع دانشگاهی تاسیس کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: درباره انرژی برق تقریباً همه کارشناسان و مسئولان بر این باورند افزایش ظرفیت تولید به منظور پاسخگویی به تقاضای روز افزون مصرف از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست بنابراین اطلاع‌رسانی، آموزش و آگاه‌سازی به عنوان یک برنامه جایگزین تولید بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از شرکت‌های تولید برق و انرژی جهان سال‌ها است که از این راهبرد در جهت مدیریت مصرف انرژی استفاده می‌کنند.

جعفری یکی از شیوه‌های کم‌هزینه مدیریت مصرف برق را آگاه‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: این مهم به منظور تغییر رفتار و نگرش مصرف‌کنندگان مورد تاکید است و تاکنون اقدامات موثر و مفیدی در مجموعه شرکت توزیع برق مازندران از طریق رسانه‌ها به مرحله اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد: در این همایش آموزشی یک روزه بیش از 200 نفر از زنان خانه‌دار حضور می‌یابند و سودابه پاک‌نژاد از کارشناسان ارشد مدیریت مصرف برق توانیر راهکارهای بهینه‌سازی مصرف برق در خانه و محیط کار و چگونگی کاهش هزینه برق مصرفی با راهکارهای کم‌هزینه، بدون هزینه، مقایسه مصرف انرژی برق در ایران با کشورهای پیشرفته و ضرورت مدیریت مصرف برق در سمت مصرف را تشریح می‌کند.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول