اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کرج خبر داد

فعالیت 300 کارواش بدون مجوز در کرج / ضرورت شناسایی و ساماندهی آلاینده‌‌های محیط زیست

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار کرج با بیان اینکه از 400 کارواش فعال در سطح شهر، تنها 100 کارواش دارای مجوز هستند، گفت: به منظور کاهش آلودگی محیط زیست اصناف آلاینده باید شناسایی و ساماندهی شوند.

فعالیت 300 کارواش بدون مجوز در کرج / ضرورت شناسایی و ساماندهی آلاینده‌‌های محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جلسه بررسی زیست محیطی صنوف آلاینده کلانشهر کرج با حضور محمدرضا کوچکی معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری کرج، نمایندگان اصناف کرج و تعدادی از مدیران دستگاه‌های خدمت‌رسان در فرمانداری کرج صبح امروز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا کوچکی معاون فرماندار کرج، با اشاره به ضرورت ساماندهی صنوف مزاحم و آلاینده با در نظر گرفتن کلیه تمهیدات زیست محیطی اظهار داشت: یکی از اهداف و وظایف اداره محیط زیست کرج تهیه نقشه راه برای صنوف مختلف در قالب مشاغل آلاینده محیط زیست است.

وی افزود: این نوع صنوف و مشاغل علاوه بر تاثیر در سلامت جسمی و روحی شهروندان، بر سیمای شهرها اثرات سو و نامطلوب داشته و زندگی شهروندان را با مشکل مواجه ساخته‌اند که این معضل در مناطق مسکونی عوارض حادتری به دنبال دارد.

این مسئول سد معبر، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، تجمع ضایعات و آلودگی شیمیایی را بخشی از مضرات صنوف آلاینده و مزاحم دانست و گفت: بر اساس قانون باید از ایجاد مراکزی که وجود آن‌ها موجب بروز مزاحمت برای ساکنین بوده و یا آلایندگی زیست محیطی را به دنبال دارد، جلوگیری شود.

کوچکی ابراز داشت: برای تحقق این مهم باید صنوف آلاینده و مزاحم شناسایی شوند تا نسبت به ساماندهی آنان اقدامات عملی صورت بگیرد.

در بخش دیگری از این جلسه، فردین حکیمی رئیس محیط زیست شهرستان کرج نیز طی سخنانی از فعالیت کارواش‌ها به عنوان یکی از صنایعی که باید ساماندهی شوند، سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه کارواش‌هایی که در سطح شهر مشغول به فعالیت هستند اصول بهداشتی و زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند.

وی بیان کرد: استفاده از مواد شوینده و عدم مدیریت اصولی پساب تولیدی کارواش‌ها که حاوی آلاینده‌های متعدد از جمله چربی و روغن، فسفات‌ها و مواد شیمیایی مضر است باعث تغییر شیمیایی کیفیت آب و در نتیجه آلودگی منابع آبی می‌شود که در صورت مجهز شدن واحدهای کارواش به سیستم تصفیه فاضلاب، استفاده مجدد از پساب‌های تولیدی امکان‌پذیر خواهد بود و این سیستم با تصفیه پساب تولیدی کارواش‌ها در حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن کمک شایانی خواهد کرد.

حکیمی در ادامه از فعالیت غیرمجاز کارواش‌ها سخن به میان آورد و اذعان داشت: در حال حاضر 400 کارواش در سطح شهر به فعالیت مشغول هستند که از این تعداد تنها 100 کارواش دارای مجوز هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد: فعالیت غیرمجاز کارواش‌ها راه را برای آلودگی هرچه بیشتر محیط زیست هموار می‌کند که با ساماندهی این مراکز غیرمجاز، 90 درصد از آلودگی ایجاد شده کاهش می‌یابد لذا باید تدابیری اتخاذ شود که فعالیت کارواش‌ها ساماندهی شود.

حکیمی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت صنوف مزاحم در کلانشهر کرج اشاره کرد و گفت: تا کنون هشت صنف مزاحم در کلانشهر کرج شناسایی شده‌اند که انتقال آنان به شهرک صنفی شیخ‌آباد می‌تواند تاثیر به‌سزایی در کاهش معضلات ناشی از فعالیت این صنوف داشته باشد.

وی افزود: انتقال این اصناف به خارج از شهر علاوه بر ساماندهی به وضعیت شهر، امکان خدمات‌رسانی به مردم را بیشتر و تاثیر بسیار مهمی در کاهش ترافیک و رفاه حال شهروندان دارد.

رئیس اداره کل محیط زیست کرج خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های مکرر و نشست‌های متعدد به منظور جابه‌جایی صنوف آلاینده، تعیین تکلیف این صنوف با حمایت دستگاه‌های مرتبط حایز اهمیت است.

در ادامه نمایندگان اصناف و برخی مسئولان دستگاه‌های خدمت رسان به ارائه پیشنهادات و طرح‌های خود در خصوص کاهش و جلوگیری از معضلات ناشی از فعالیت صنوف آلاینده پرداختند.

لازم به ذکر است ارائه لیست کامل مراکز آلاینده از سوی صنوف به اداره محیط زیست کرج، اجرای طرح مطالعاتی قبل از صدور پروانه فعالیت، الزام در اخذ نظریه محیط زیست برای صدور پروانه و تعیین مهلت به کارواش‌های فاقد مجوز جهت دریافت مجوز از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/2302/و40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول