اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

دست مهربانی امام خمینی(ره) بر سر فرزندان آیت‌الله کمالوند

فرزند آیت‌الله کمالوند گفت: پدرم و امام خمینی(ره) همراه با هم دست مهربانی بر سرمان می‌کشیدند.

دست مهربانی امام خمینی(ره) بر سر فرزندان آیت‌الله کمالوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله روح‌الله کمالوند با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی داخل و خارج استان از جمله آیت‌الله رسولی محلاتی نماینده مقام معظم رهبری و آیت‌الله حسینی بوشهری در خرم‌آباد برگزار شد.

آیت‌الله رسولی محلاتی حامل سلام و پیام مقام معظم رهبری به همایش گرامیداشت پنجاهمین سالگرد رحلت آیت‌الله کمالوند بود و همچنین از سخنرانی وی نیز در این همایش استفاده شد.

قرائت پیام آیت‌الله سبحانی و پخش سخنرانی مراجع عظام تقلید حضرات آیات‌ مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و نوری همدانی در مورد شخصیت آیت‌الله کمالوند از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

در این مراسم آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز سخنرانی کرد.

*رکن علمی آیت‌الله کمالوند زبانزد بود

در ادامه نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری در خصوص آیت‌الله کمالوند به خبرنگار فارس گفت: رکن نخست زندگی آیت‌الله کمالوند رکن علمی ایشان است که در سطح بسیار بالای قرار داشته است.

حجت‌الاسلام سید مجتبی طاهری خرم‌آبادی افزود: آیت‌الله کمالوند در ابتدای نهضت امام و در آن زمان به عنوان پشتیبان ایشان بوده است.

وی اظهار داشت: ایشان در انجمن‎های ولایتی و ایالتی دخالت تاثیرگذاری داشته است.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آیت‎الله کمالوند با مردم ارتباط خوبی داشته است و همواره یکی از علماء مردم‎دار بوده که حل مشکلات مردم را در اولویت قرار داده است.

طاهری خرم‌آبادی اضافه کرد: اخلاق آیت‌الله کمالوند به منزله یک روح، تمام اعضا پیکر ایشان را در مسئله نهضت، علم، سر و کار داشتن با مردم و حل مشکلات آن‎ها به تحرک واداشته است.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: ایشان در همه مراحل زندگی یک آدم اخلاقی و متخلق به اخلاق اسلامی بوده است، به گونه‌ای که کسی خلاف اخلاق در آیت‌الله کمالوند ذکر نکرده است.

وی اضافه کرد: آیت‌الله کمالوند یک شخصیت کامل و جامع بوده است که خدمات بسیار زیادی مانند تاسیس حوزه علمیه خرم‌آباد داشته‎ است.

طاهری خرم‌آبادی متذکر شد: این عالم ربانی یکی از متواضع‌ترین افراد زمان خود بوده است و توانسته امام خمینی(ره) را در انقلاب کمک کند.

در ادامه دختر آیت‌الله کمالوند به خبرنگار فارس گفت: پدرم من یک شخص مهربان با همه مردم، مومن و با اخلاق بود و ما هیچگاه از ایشان عصبانیت ندیده‌ایم.

فاطمه کمالوند ادامه داد: بنده در سن 27 سالگی بودم که پدرم رحلت کرده و از ایشان همان تواضع با همه اقشار مختلف مردم و اهمیت به خانواده را در ذهن دارم.

وی عنوان داشت: زندگی ما بیشتر با علما به خصوص در شهر مقدس قم سپری می‌شد، به گونه‌ای که منزل ما دیوار به دیوار منزل امام خمینی (ره) بود و ما نیز تمام روز را با فرزندان ایشان در حال بازی بوده‌ایم.

دختر آیت‌الله کمالوند در ادامه تصریح کرد: یکی از دوستان صمیمی پدرم آیت‌الله طباطبایی بوده است و دائم برای مسائل انقلابی و دینی با ایشان رفت‎ و آمد می‌کرد.

وی عنوان داشت: رابطه ما با فرزندان امام خمینی (ره) همچنان ادامه دارد و ما که در آن زمان هم‌بازی بوده‌ایم، اکنون نیز با هم رابطه‌ای قوی داریم.

*آیت‌الله کمالوند همواره با مردم مهربان بود

یکی دیگر از فرزندان آیت‌الله کمالوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد در خصوص شخصیت پدر خود گفت: پس از رحلت آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری در مرجعیت آیت‌الله بروجردی پدرم مسئول استفتائات آیت‎الله بروجردی بوده است.

حسن کمالوند ادامه داد: بنده نیز که 10 ساله بودم، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء همراه با پدرم به منزل آیت‎الله بروجردی می‌رفتیم.

وی عنوان داشت: در این دیدارها نکته قابل توجه بحث و مباحثه‌هایی بود که بین آیت‎الله کمالوند و آیت‏الله بروجردی انجام می‎گرفت.

کمالوند تصریح کرد: گاهی پیش می‎آمد که آیت‎الله بروجردی نظر پدرم را بر نظر خود ترجیح می‎داد.

پسر آیت‌الله کمالوند متذکر شد: ما در قم با امام خمینی(ره) همسایه دیوار به دیوار بوده‌ایم و ما بچه‌ها در حیاط منزل امام مشغول بازی می‌شدیم که گاهی اوقات به دعوای کودکانه نیز تبدیل می‌شد.

وی افزود: امام و پدرم که با همدیگر در ارتباط بودن گاهی با لبخند و نگاه محبت‌آمیز ما را نوازش و راهنمایی می‎کردند.

فرزند آیت‌الله کمالوند در ادامه اضافه کرد: روابط گرم و صمیمی که بین پدرم و امام خمینی(ره) این عالم بزرگ آن زمان بود، باعث شد که بیشتر علما در تشییع جنازه پدرم شرکت کنند و مرگ ایشان برای آن‎ها بسیار ناگوار باشد.

کمالوند تصریح کرد: آیت‎الله نوری همدانی نقل می‎کردند که در خدمت امام خمینی (ره) بودم که خبر رحلت آیت‎الله کمالوند را به ایشان دادند و ایشان بلافاصله به زمین می‌نشینند و زانوی غم در بغل گرفته‌اند.

پسر آیت‌الله کمالوند در ادامه خاطرنشان کرد: پدرم رابط آیت‌الله بروجردی با شاه بوده است و پیام‎های شفاهی و کتبی آیت‌الله بروجردی را به شاه می‌رساند و شاه هر گاه با آیت‎الله بروجردی کاری داشته از طریق امام جمعه وقت تهران پدرم را دعوت و به ایشان کار خود را بیان می‎کرد.

کمالوند اضافه کرد: بیشتر روحانیون این زمان بعد از رحلت آیت‌الله کمالوند وارد حوزه شده و به مقام طلبگی و روحانیت رسیده‌اند.

در ادامه نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: آیت‌الله کمالوند به عنوان یک عالم ربانی بیش از نیم قرن به لرستان خدمات ارائه کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در همایش گرامیداشت پنجاهمین سالگرد رحلت آیت‌الله روح‌الله کمالوند در خرم‌آباد اظهار کرد: علما و دانشمندان نزدیک‌ترین گروه به انبیاء الهی هستند به همین جهت تکریم از عالمان و دانشمندان وظیفه همه ماست.

وی عنوان داشت: امام خمینی (ره) توانست با علم بسیاری که داشت تخت 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کند، زیرا عمل مایه حیات دل‌ها است.

میرعمادی ادامه داد: اگر امروز در سایه انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری پیشرفت‌های گوناگونی حاصل شده در سایه علم و علما است.

امام جمعه خرم‌آباد متذکر شد: مردم‌داری، تواضع و توجه به مشکلات از خصوصیات بارز آیت‌الله روح‌الله کمالوند بود.

به گزارش فارس بزرگداشت آیت‌الله کمالوند امروز با حضور آیت‌الله رسولی محلاتی نماینده مقام معظم رهبری،‌ آیت‌‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام سید مجتبی طاهری خرم‌آبادی نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام شاهرخی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی در خرم‌آباد برگزار شد.

با حضور آیت‌الله رسولی محلاتی نماینده مقام معظم رهبری، آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور، نماینده ولی فقیه در لرستان و جمعی از مسئولان تمبر یادبود آیت‌الله کمالوند در خرم‌آباد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فارس از خرم‌آباد، در حاشیه پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله کمالوند با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی تمبر یادبود این عالم ربانی در خرم‌آباد رونمایی شد.

بر اساس گزارش فارس از خرم‌آباد، در این مراسم آیت‌الله رسولی محلاتی، آیت‌الله حسینی بوشهری، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان، هوشنگ بازوند استاندار لرستان و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمجتبی طاهری خرم‌آبادی نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام شاهرخی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از نمایندگان مجلس حضور داشتند.

قرائت پیام آیت‌الله سبحانی و پخش سخنرانی مراجع عظام تقلید حضرات آیات‌ مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و نوری همدانی در مورد شخصیت آیت‌الله کمالوند از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

گزارش از اکرم محمودوند

انتهای پیام/85009/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول