اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام قاضی‌‌عسگر:

گزارشی از ابتلای حجاج ایرانی به کرونا منتشر نشده است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: ‌تاکنون گزارشی از ابتلا به بیماری کرونا توسط حجاج ایرانی به دستمان نرسیده و اگر مطالبی نیز در این زمینه انتشار یافته صحت ندارد.

گزارشی از ابتلای حجاج ایرانی به کرونا منتشر نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید علی قاضی‌‌عسگر عصر امروز در همایش روحانیان، مداحان زیارتی حج و زیارت اردبیل اظهار داشت: هیئت پزشکی حج و زیارت با همکاری وزارت بهداشت مسئله را با دقت نظر بیشتر و هماهنگی‌های لازم تحت نظر و مراقبت دارند و تاکنون هیچ گزارشی از ابتلای حجاج ایرانی به بیماری کرونا در مکه و مدینه اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: مراقبت‌های لازم نیز در کشور عربستان در حال انجام است تا این بیماری به شهرهای مکه و مدینه استمرار پیدا نکرده و شاهد ابتلای حجاج نباشیم ولی ما تمام موارد و مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهیم تا حتی یک مورد ابتلا به این بیماری خطرناک را شاهد نباشیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: اگر از زائران حج عمره نیز افرادی بیماری خارج از کرونا داشته باشند، تحت مراقبت هستند تا هم در کشور عربستان و هم در ایران موارد شیوع و گسترش را شاهد نباشیم.

قاضی‌عسگر از کاهش هزینه‌های هتل برای زائران حج عمره تا 20 درصد خبر داد و اضافه کرد: قرار است به جای ساختمان‌های کهنه و فرسوده ساختمان‌های جدید برای اقامت حجاج ایرانی در نظر گرفته شده و جایگزین شود تا حجاج ایرانی در بهترین شرایط سفر خود را انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: امسال کارهای مهمی را در زمینه تغذیه، امور بهداشتی و اسکان زائران انجام دادیم که در آستانه سفر حج تمتع بسیاری از آنها تبیین و تشریح می‌شود.

قاضی‌عسگر از کاهش سهمیه تمتع اظهار تأسف کرد و یادآور شد: ما به طور سالانه شاهد اعزام حجاج به تعداد 61 هزار نفر هستیم که با توجه به طرح توسعه حرم امن الهی به نظر می‌رسد تا چند سال آینده این سهمیه افزایش پیدا نکند که خود این کاهش سهمیه به طولانی شدن نوبت‌دهی به حجاج دامن زده و تا 30 سال نیز افرادی را سراغ داریم که در نوبت حج تمتع هستند.

این مسئول آموزش کارکنان حج و زیارت را یادآور شد و ادامه داد: عوامل خدماتی حج در قالب مجموعه دانشگاه علمی – کاربردی حج و زیارت آموزش‌های مستمری را سپری می‌کنند به طوری که رشته دانشگاهی طراحی ارتباطات حج و زیارت در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به جذب دانشجو کرده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اذعان داشت: ما تلاش می‌کنیم تا با همکاری مسئولان کشور عراق مشکلات زائران عتبات عالیات را برطرف کنیم که بیشترین مشکل مربوط به هزینه بالای ویزاست که باید رقم آن کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ظرفیت اعزام زائران پنج الی شش میلیون زائر به عتبات عالیات را بیان کرد و افزود: در کشور عراق نیز سعی و تلاش ما بر این است تا هتل‌هایی که کمترین کیفیت و سرویس‌دهی را دارند از چرخه اقامتی خارج شده و بهترین سرویس در مجموعه‌های اقامتی ارائه شود.

انتهای پیام/62003/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول