اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/6

«احمد زی»: فرهنگ مدیریتی رایج آموزش عالی افغانستان را تغییر می‌دهم

کاندیدای دور دوم ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به برنامه کاری خود در عرصه آموزشی اظهار داشت که برنامه منسجم کاری برای دانش‎آموختگان دارد.

«احمد زی»: فرهنگ مدیریتی رایج آموزش عالی افغانستان را تغییر می‌دهم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «اشرف‎غنی احمدزی» کاندیدای دور دوم ریاست جمهوری افغانستان امروز (سه شنبه) در جمع دانشجویان و آموزگاران دانشگاه‎های افغانستان در کابل، برنامه کاری خود را در عرصه آموزش عالی ارائه کرد و گفت: برنامه منسجم کاری برای دانش‎آموختگان عالی دارد.

احمدزی افزود: موضوع دانش آموخته‎ بیکار را قبول نداریم و باید تمام دانش آموختگان کاری خوب داشته باشند.

این نامزد ریاست جمهوری افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که آموزش عالی در این کشور باید هدفمند شده و کیفیت آموزشی بهبود یابد.

وی تأکید کرد که هر دانشجوی افغان باید دارای کیفیت علمی خوبی بوده و بتواند با دانشجویان دیگر کشورها در مسابقات علمی رقابت کند.

به باور وی، کیفیت آموزشی در دانشگاه‎های افغانستان زمانی بهبود می‎یابد که دانشگاه‎های این کشور دارای فرهنگ مدیریتی خوب شده و از فرهنگ مدیریتی نظامی که همواره دانشجویان و آموزگاران مورد تهدید مدیران قرار می‎گیرند، خارج شود.

فرهنگ مدیریتی دانشگاه‎ها را تغییر می‎دهم

احمدزی تصریح کرد که در صورت پیروزی در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان، فرهنگ مدیریتی در دانشگاه‎ها را تغییر داده و میان دانشجویان، خانواده دانشجویان، مدیران و آموزگاران دانشگاه‎ها و مراکز خصوصی هماهنگی ایجاد خواهم کرد.

این کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان در ادامه با تأکید بر استعداد جوانان افغان اظهار داشت که آن‎ها همواره برای پیشرفت خود و کشورشان تلاش می‎کنند.

وی تأکید کرد که نسل جوان افغانستان می‎تواند مشکلات این کشور را حل کند، زیرا افکار آن‎ها تاکنون مستعمره نشده است.

وی در پایان اظهار داشت که افغانستان نیازمند اشخاص تحصیل کرده است و دانشجویان افغان نباید تبعیضات قومی، زبانی و مذهبی داشته باشند، زیرا در آن صورت افغانستان به سوی تباهی خواهد رفت.

احمدزی در حالی این برنامه خود را ارائه کرد که 5 روز از رقابت‎های انتخاباتی انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان می‎گذرد و قرار است این روند در 21 خردادماه پایان یابد.

قرار است، انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان میان «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» 2 کاندیدای پیشتاز دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور در 24 خردادماه برگزار شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول