اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قاری انگلیسی در گفت‌وگو با فارس:

دشمنان اسلام از پیوند مردم با قرآن می‌ترسند

نماینده انگلیس در مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: دشمنان اسلام مردم را در انحصار خود قرار داده‌اند و به آنها اجازه آشنایی با قرآن و اسلام را نمی‌دهند چرا که می‌دانند اگر کسی با قرآن آشنا شود به طور حتم به اسلام می‌گرود.

دشمنان اسلام از پیوند مردم با قرآن می‌ترسند

«محمد یوسف البدر» نماینده کشور انگلیس در رشته قرائت سی‌ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در گفت‌‎وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه خداوند برای افرادی که به حفظ و قرائت قرآن می‌پردازد اجری بی‌انتها قرار داده است، اظهار داشت: من از دوران کودکی علاقه‌مند به فعالیت در امور قرآنی بودم اما به دلیل اینکه استاد قرآن خوبی در نزدیکی محل زندگی ما نبود حفظ قرآن را در دوران نوجوانی و در محلی دور از خانواده آغاز کردم.

وی به فداکاری‌های خانواده‌اش برای تربیت قرآنی خود اشاره کرد و افزود: از سن 16 سالگی که به حفظ قرآن روی آوردم، برادر و همچنین والدینم کمک بسیاری به من کردند به طوری که پس از اینکه توانستم قرآن را حفظ کنم به توصیه پدرم به عربستان رفتم تا بتوانم مقامات قرآنی را بیاموزم و در عرصه تلاوت قرآن نیز پیشرفت کنم.

خلوص نیت راه موفقیت در امور قرآنی است

یوسف البدر ادامه داد: زمانی که فعالیت‌های قرآنی را آغاز کردم استادم گفت که برای پیشرفت در این عرصه باید با نیت خالص وارد شوی تا خدا نیز به تو کمک کند؛ من نیز با تمام خلوصی که داشتم به حفظ و یادگیری مقامات قرآنی پرداختم و هم‌اکنون موفقیت و رسیدن به این جایگاه را نتیجه انس با قرآن و خلوص نیت در این راه می‌دانم.

انس با قرآن زندگی مرا متحول کرد

وی با بیان اینکه تأثیرات انس با قرآن در زندگی غیر قابل انکار است، تصریح کرد: انس با قرآن زندگی مرا متحول کرد به طوری که شاید پیش از اینکه با قرآن مأنوس شوم حتی فکر نمی‌کردم روزی بتوانم در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران که می‌دانم جایگاه مهمی دارد، شرکت کنم اما به لطف خدا این امر برایم محقق شد و هم اکنون برای رقابت با قاریان کشورهای مختلف به ایران سفر کرده‌ام.

گرایش دو انگلیسی به اسلام با شنیدن صوت تلاوت «یوسف البدر»

این قاری انگلیسی به خاطره‌ای از یکی از تلاوت‌هایش اشاره کرد و گفت: در یکی از تلاوت‌هایی که در انگلستان داشتم پس از تلاوت قرآن دو نفر از مستمعان به اسلام علاقه‌مند و مسلمان شدند که این امر برایم آنقدر خاطره‌انگیز و زیبا بود که در ذهنم ماندگار شده است.

وی با بیان اینکه تلاوت قرآن و آشنا کردن مردم جهان با اثرات انس با قرآن می‌تواند نقش مهمی در ترویج اسلام داشته باشد، افزود: دشمنان اسلام مردم را در انحصار خود قرار داده‌اند و به آنها اجازه آشنایی با قرآن و مسلمان را نمی‌دهند چرا که می‌دانند اگر کسی با خلوص نیت با مفاهیم قرآنی آشنا شود به طور حتم به اسلام گرایش پیدا می‌کند.

نماینده کشور انگلیس در رشته قرائت سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی و همچنین ارتباط با کشورهای مختلف نقش مهمی در شناساندن فعالیت‌های مسلمانان به جهانیان دارد، اظهار داشت: شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران یکی از آرزوهایم بود که امیدوارم بتوانم در این مسابقات علاوه بر آشنایی با مسلمانان سایر کشورها، برای کشورم افتخارآفرین باشم.

رفتار ایرانی‌ها بر زیبایی این کشور افزوده است

وی که برای نخستین بار به ایران سفر می‌کند، ایران را کشوری زیبا معرفی کرد و گفت: پیش از اینکه به ایران بیایم در اینترنت تصاویری از ایران دیده بودم اما فکر نمی‌کردم ایران تا این اندازه زیبا باشد؛ علاوه بر این رفتار مردم و مهمان‌نوازی آنها بر زیبایی این کشور افزوده است.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول