اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد:

محتوای کار روابط عمومی‌ها از شکل سنتی خارج شود

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: در حال حاضر که شبکه‌های اجتماعی پیدا شده و به تبع آن روابط عمومی الکترونیک شکل گرفته که باید محتوای کار روابط عمومی نیز از شکل سنتی خارج شود.

محتوای کار روابط عمومی‌ها از شکل سنتی خارج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بابک دربیگی بعد از ظهر امروز در دومین جشنواره روابط عمومی‎های برتر استان گلستان در خصوص توجه به روابط عمومی صدا و سیما و اصل تمرکززدایی، اظهار داشت: تمرکززدایی‎ها در خصوص روابط عمومی سازمان‎ها حالت نمادین دارد اما روابط عمومی صدا و سیما متفاوت است از این جهت که کل صدا و سیما یک روابط عمومی است و از بالا تا پایین کارهایش به وسیله ارتباطات جمعی توجیه شده است و در واقع نیازی به روابط عمومی ندارد چرا که سیاست‎هایش در این چارچوب تعریف شده است.

وی همچنین در رابطه با بودجه بخش روابط عمومی‎ها خاطرنشان کرد: در سال 1386 مصوب شده است که 0.2 درصد از بودجه جاری هر سازمان باید به روابط عمومی تعلق بگیرد و این قانون ایجاب‎آور و قابل مطالبه است.

مشکل روابط عمومی‎ها در بودجه نیست بلکه باید کار را بشناسند

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد تصریح کرد: مشکل روابط عمومی‎ها در بودجه نیست بلکه باید کار را بشناسند، روابط عمومی قرار است یک پیوند اجتماعی برقرار کند که نیازمند ایجاد تفاهم اجتماعی با گفت‌وگویی هم‎افزا است.

دربیگی در خصوص لزوم کار با فناوری روز نیز گفت: در حال حاضر که شبکه‌های اجتماعی پیدا شده و به تبع آن روابط عمومی الکترونیک شکل گرفته که باید محتوای کار روابط عمومی نیز از شکل سنتی خارج شود، چراکه نمی‎شود به ابزار پرداخت ولی محتوای متناسب با آن را تعریف نکرد.

10 هزار دانشجوی روابط عمومی در 99 مرکز علمی کاربردی کشور داریم

وی با اعلام اینکه 10 هزار دانشجوی روابط عمومی در 99 مرکز علمی کاربردی کشور داریم، یادآور شد: بسیاری هنوز در چارچوب‎های سنتی کار می‎کنند و به جای اینکه ساختار را تغییر دهند خود در آن حل شدند که این نیز با تجربه و دانش اجتماعی به دست می‎آید و خیلی به مدرک دانشگاهی و آموزش علمی روابط عمومی مرتبط نیست.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد در بخشی از سخنانش تصریح کرد: روابط عمومی اگر بتواند نیازی را در مدیر به وجود بیاورد که مدیر با وجود روابط عمومی آن را قابل حل بداند برده است یعنی در واقع باید بر اساس نیازهای مدیریت خودش را تعریف کند در این صورت می‎تواند مثل یک مدیر تصمیم بگیرد.

دربیگی به تشییع جنازه استاد لطفی در گرگان اشاره کرد و گفت: این حضور گسترده از تمام طوایف آن هم به صورت خودجوش نشان از توان بخش خصوصی داشت که باید بیشتر به ان توجه کرد.

انتهای پیام/2307/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول