اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قاری اوگاندایی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

مشوقی به نام «مسابقات قرآن ایران»/ نور پیامبر اسلام در ایران ساطع است

نماینده کشور اوگاندا در سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با بیان اینکه اساتیدش برای پیشرفت او از امکان شرکت در مسابقات قرآن ایران به عنوان مشوق استفاده می‌کرده‌اند، گفت: نور پیامبر مکرم اسلام در ایران ساطع است.

مشوقی به نام «مسابقات قرآن ایران»/ نور پیامبر اسلام در ایران ساطع است

«عبدالباسط محمد عیدی» نماینده کشور اوگاندا در رشته قرائت سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌ا‌لمللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه ایران کشوری زیبا با فرهنگی قرآن است، اظهار داشت: از زمانی که وارد فعالیت‌های قرآنی شدم درباره کشورهای اسلامی تحقیق کردم و دوست داشتم به تمامی این کشورها سفر کنم تا از نزدیک درباره فعالیت‌های قرآنی آنها درس بگیرم و بتوانم آنها را در کشور خودم پیاده کنم.

این قاری 30 ساله اوگاندایی در این باره افزود: اساتیدم همواره مرا تشویق به یادگیری اصول تلاوت می‌کردند و برای اینکه بیشتر ترغیب شوم تا در این عرصه گام بردارم به من وعده می‌دادند که اگر بتوانی رتبه کسب کنی به مسابقات بین‌المللی قرآن در ایران اسلامی راه خواهی یافت.

وی که تاکنون در مسابقات قرآن کشورهایی همچون مصر و لیبی نیز شرکت کرده است، درباره سطح مسابقات بین‌المللی قرآن ایران گفت: مسابقات قرآنی که در ایران برگزار می‌شود از نظر کیفیت و نظم در جایگاه نخست قرار دارد چرا که  علاوه بر داشتن هیئت داوران برتر جهان اسلام، متسابقانی از کشورهای مختلف با توانمندی‌های خوب برای شرکت در این مسابقات انتخاب شده‌اند.

رسانه‌های ضد اسلامی پوشش خبری مسابقات بین‌المللی قرآن را تهدیدی برای خود می‌دانند

محمد عیدی با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن نقش مهمی در ارتباط و اتحاد مسلمانان و همچنین ترویج اسلام در جهان دارد، تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن و اجتماع فعالان قرآنی جهان تأثیر بسیاری در گسترش دین اسلام دارد؛ البته گاهی شاهدیم که برخی رسانه‌های ضد اسلامی از پوشش خبری این مسابقات امتناع می‌ورزند چرا که اطلاع‌رسانی از مسابقات قرآن را تهدیدی برای خود می‌دانند.

وی؛ حضور در ایران را یکی از بهترین خاطرات زندگی خود عنوان کرد و گفت: اساتید قرآنی بسیاری در ایران وجود دارند که دلسوزانه به ارتقای فعالیت‌های قرآنی می‌پردازند و حتی با سفر به کشورهای مختلف سعی در ترویج دین مبین اسلام دارند به همین جهت من نیز دوست دارم در ایران بمانم و از تجربیات این اساتید بهره ببرم.

این قاری اوگاندایی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی ایران باید الگویی برای جهانیان باشد، افزود: نور پیامبر اکرم(ص) در ایران ساطع است به همین دلیل ایران اسلامی می‌تواند در فعالیت‌های قرآنی الگوی خوبی برای جهانیان باشد که امیدوارم تمامی کشورها همچون ایران به دنبال پیاده کردن مفاهیم قرآنی در زندگی باشند.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول