اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

7 لژیونر در تیم ملی بسکتبال با ویلچر حضور دارند

آقاکوچکی: چهارمین اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در تهران برگزار می‌شود

سرمربی تیم ملی بزرگسالان بسکتبال با ویلچر ایران با اعلام اینکه هفت لژیونر در تیم ملی حضور دارند، گفت: چهارمین مرحله اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در تهران برگزار می‌شود.

آقاکوچکی: چهارمین اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، تیم ملی بزرگسالان بسکتبال با ویلچر ایران پس از پایان دور نخست اردوی ملی‌پوشان در استان زنجان، دومین اردوی آماده‌سازی خود را در مازندران شهرستان آمل دنبال کرد تا سالن ورزشی سرپوشیده 2 هزار نفری پیامبر اعظم(ص) پس از برگزاری اردوی تیم ملی بسکتبال بزرگسالان که سال گذشته برگزار شد، این‌بار شاهد حضور دیگر ملی‌پوشان باشد.

کادر فنی تیم ملی بسکتبال با ویلچر به همراه ملی‌پوشان در این اردوی هفت روزه سعی در ایجاد هماهنگی‌های بیشتر تیمی، تاکتیکی، تکنیکی و ارتقای عملکرد فردی بازیکنان داشتند که در پایان اردو به نتایج مطلوبی دست یافتند.

عباس آقاکوچکی سرمربی تیم ملی بزرگسالان و رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولان ایران در حاشیه دومین اردوی ملی‌پوشان که در آمل دنبال شد، در گفت‌وگوی تفضیلی پای صحبت با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس نشست و در مورد وضعیت تیم ملی و میزان آمادگی ملی‌پوشان، چگونگی دعوت نفرات به تیم ملی، دستاوردهای نخستین و دومین اردوی ملی‌پوشان، وضعیت لژیونرها، انجام بازی تدارکاتی و علت دعوت نشدن ورزشکاران آملی به تیم ملی صحبت کرد.

* مسابقات جهانی رویداد تاریخ بسکتبال با ویلچر ایران

آقاکوچکی در ابتدا با اشاره به وضعیت تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان بیان داشت:  تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران پس از چهار سال محرومیت، برای نخستین‌بار سال گذشته در رقابت‌های انتخابی کسب سهمیه جهانی در تایلند شرکت کرد و توانستیم با حضوری بسیار خوب سهمیه مسابقات جهانی را کسب کنیم.

وی ادامه داد: این اتفاق مهم برای نخستین‌بار در تاریخ بسکتبال با ویلچر کشورمان رخ داد و حتی قبل از محرومیت نیز عازم مسابقات جهانی نشده بودیم که این میدان می‌تواند آوردگاهی بزرگ برای کشورمان باشد.

آقاکوچی یادآور شد: این امر نشان می‌دهد که در زمان محرومیتی که به دلیل عدم حضور مقابل اسرائیل در مسابقات پارالمپیک پکن روی داد نه تنها بیکار ننشسته‌ایم بلکه کارهای زیادی در بسکتبال با ویلچر کشورمان انجام شده است.

وی با اعلام اینکه علاوه بر مسابقات جهانی باید برای مسابقات اینچوان کره جنوبی نیز خود را آماده کنیم، گفت: مرحله نخست اردوی آماده‌سازی تیم ملی پس از رقابت‌های تایلند در زنجان برگزار شد که در آن بیشتر شناسایی بازیکنانی بود که توان و پتانسیل بالایی دارند و از بین 25 بازیکنی که به تیم ملی دعوت کردیم بهترین نفرات با ارزیابی‌های لازم به مرحله بعد راه یافتند.

*اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در تهران پیگیری می‌شود

سرمربی تیم ملی بزرگسالان بسکتبال با ویلچر ایران ادامه داد: در مرحله دوم نیز کارهای تخصصی را لحاظ کردیم هرچند دو مرحله دیگر اردو تا آغاز مسابقات جهانی داریم که مرحله سوم را که متصل به اعزام بوده در تهران تدارک دیدیم و بعد از آن در اردوی چهارم که با برگزاری مسابقات تدارکاتی دنبال می‌شود در کشور کره جنوبی برگزار خواهد شد.

آقا کوچکی ادامه داد: در دومین اردو تیم ملی بسکتبال بزرگسالان دیدار تدارکاتی را با تیم لیگ برتری بسکتبال با ویلچر آمل انجام داد که این بازی ساعت 17 عصر روز 12 خردادماه سال جاری همزمان با ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز دنبال ‌شد.

وی ادامه داد: این دیدار با هدف سنجش میزان آمادگی ملی‌پوشان و محک زدن آنها برگزار شده و هدفمند و با برنامه وارد زمین شدیم، کار گروهی خاصی را دنبال کرده، می‌خواستیم تئوری‌های زیادی را در زمین عملی کنیم هرچند برای هر 10 دقیقه در میدان برنامه مدونی داشتیم و آنها را به اجرا در آوردیم.

این مسئول با تاکید بر این‌ که در چهارمین مرحله اردوی تیم ملی قصد داریم با کشورهای سوئد، اسپانیا و کره جنوبی دیدار تدارکاتی داشته باشیم، گفت: اردوی چهارم متصل به مسابقات جهانی است.

وی در پاسخ به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه آیا مسابقات جهانی به نوعی رقابت‌های انتخابی به مسابقات پارالمپیک برزیل تلقی می‌شود، اذعان داشت: البته گفته می‌شود این مسابقات رقابت‌های انتخابی برای مشخص شدن سهمیه پارا المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل است که رسما این موضوع هنوز اعلام نشده ولی صحبت‌ها مبنی بر این است تا تیم‌های اول تا هفتم به مسابقات پارا المپیک می‌روند.

آقاکوچکی در مورد اهمیت رقابت‌های جهانی برای ایران متذکر شد: این دوره از مسابقات جهانی برای‌مان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا برای نخستین‌بار است در این مسابقات شرکت می‌کنیم و می‌خواهیم با ارایه شایستگی‌های لازم سهیمه مسابقات پارا المپیک را از آن خود کنیم.

* اردو متصل به مسابقات جهانی است

وی در مورد برگزاری اردوهای تیم ملی در شهرستان‌های کشور عنوان کرد: با این هدف اردوها در شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا به بقیه بسکتبالیست‌ها بها داده شود و انگیزه‌های لازم برای این رشته ورزشی ایجاد شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه اردوی سوم ملی‌پوشان از 20 تا 27 خرداد ماه امسال در تهران برگزار می‌شود تا تیم برای اعزام به کره جنوبی آماده شود، ادامه داد: چهارمین مرحله اردوها را در کشور کره جنوبی متصل به بازی‌های جهانی با هدف برگزاری مسابقات بزرگ تدارکاتی انجام می‌شود.

* 7 لژیونر ایرانی حاضر در لیگ‌های معتبر دنیا در تیم ملی به خدمت گرفته می‌شوند

وی با اشاره به اینکه امسال در تیم ملی حدود هفت بازیکن لژیونر و افتخار کشورمان در دیگر کشورهای اروپایی حضور دارند، خاطرنشان کرد: این بازیکنان معمولا در لیگ‌های معتبر ایتالیا، اسپانیا و ترکیه توپ می‌زنند که از لیگ‌های بزرگ دنیا محسوب می‌شوند و در این بین مرتضی قریب‌لو، علیرضا احمدی و مرتضی ابراهیمی تاکنون به اردو پیوستند و دیگر لژیونرها نیز در مرحله سوم اردوها به ما ملحق می‌شوند.

این مسئول در مورد اهمیت مسابقات لیگ برتر متذکر شد: مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور نیز در سال گذشته خیلی برای‌مان مفید بوده است زیرا تمرینات منسجم و پرفشاری را بازیکنان در تیم‌ها دنبال کردند.

سرمربی تیم ملی بزرگسالان بسکتبال با ویلچر ایران در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس در مورد عدم دعوت بازیکنان تیم لیگ برتری آمل به اردوی تیم ملی بزرگسالان ابراز داشت: معمولا آن دسته از بازیکنان لیگ برتر را در اختیار گرفتیم که می‌توانند در این مقطع به کمک ما بیایند و لژیونرهای ما نیز از سطح بسیار بالایی برخوردارند.

وی اضافه کرد: واقعا می‌خواهیم بعد محرومیت اخیر ایران در رقابت‌های بین‌المللی بسیار خوب در بین دیگر تیم‌های دنیا ظاهر شویم هرچند در نظر داریم بستری را فراهم کنیم که همه تیم‌ها در تیم ملی بازیکنی را به عنوان نماینده داشته باشند.

* نگاه بسکتبال با ویلچر آمل باید به آینده باشد

آقاکوچکی با تاکید بر این که واقعا نگاه متفاوت و متمایز در این بین وجود نداشته و آنهایی که بهترین عملکرد را داشتند به خدمت گرفته شدند، تصریح کرد: آمل هم‌اکنون در شروع راه تیم‌داری لیگ برتر است ولی شهری همانند زنجان حدود 20 سال مستمر تیم‌داری می‌کند و بازیکنان شاخصی را در اختیار دارد.

وی یادآور شد: باید نگاه آمل به آینده باشد البته در این شهر در زمینه رشته بسکتبال با ویلچر بسیار تلاش شده و بنابراین نباید زحمات ورزشکاران و مسئولان نادیده گرفته شود.

این مسئول ادامه داد: بسکتبال معمولی با بسکتبال با ویلچر بسیار تفاوت دارد، ابتدا باید مسئولان در این رشته استعدادها را شناسایی کرده و آنها را سازماندهی کنند که بسیار زمان لازم است.

وی در پایان گفت: آمل با توجه به روندی که پیش روی خود گرفته می‌تواند در آینده سهم زیادی در تیم ملی داشته باشد.

-------------------------------

گفت‌وگو از: قربانعلی مسافر

-------------------------------

انتهای پیام/86012/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول