اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

ورزشکارانی را می‌شناسم که هر 4 سال یکبار به اوج می‌رسند

فرزام: نمی‌دانیم به کدام حرف گوش کنیم/حالا که سایه تعلیق برداشته شده دوستان باز هم انتقاد می‌کنند

مدیر تیم‌های ملی روئینگ می‌گوید با برداشته شدن تعلیق و حضور ورزشکاران در مسابقات مختلف بازهم انتقاداتی به این موضوع وجود دارد.

فرزام: نمی‌دانیم به کدام حرف گوش کنیم/حالا که سایه تعلیق برداشته شده دوستان باز هم انتقاد می‌کنند

افشین فرزام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره شرایط ملی‌پوشان روئینگ، گفت: اردوهای ما از سوم خرداد آغاز شد و 10 ورزشکار در بخش بانوان در دریاچه آزادی تمرینات‌شان را پیگیری می‌کنند. مردان هم در ارومیه هستند. در بخش مردان 10 ورزشکار در تک پارو و 12 قایقران در جفت پارو حضور دارند. این تمرینات تا 27 خرداد که قرار است به فرانسه اعزام شویم ادامه دارد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی سال 93 که برای بازی‌های آسیایی اینچئون داریم، در دومین گام در کاپ جهانی فرانسه شرکت می‌کنیم. 13 قایقران در بخش مردان و 5 ورزشکار هم در بخش بانوان به این مسابقات اعزام می‌شوند، اما ترکیب اصلی نزدیک به اعزام مشخص خواهد شد.

مدیر تیم‌های ملی در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان به این موضوع انتقاد داشتند که لازم نبود در کاپ آسیا شرکت کنیم، چرا که نتایج خوبی هم کسب نشد، عنوان کرد: هنگامی که در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردیم تعدادی از منتقدان می‌گفتند به دلیل عدم حضور در رقابت‌های برون‌مرزی در این مسابقات نتیجه خوبی نگرفته‌ایم، حالا که سایه تعلیق برداشته شده و می‌خواهیم با یک برنامه‌ریزی مناسب در مسابقات شرکت کنیم، دوباره همان دوستان انتقاد می‌کنند.

وی افزود: مانده‌ایم کدام حرف را گوش کنیم. هر اتفاقی که می‌افتد ایراد می‌گیرند. اینکه ما بترسیم، در مسابقات شرکت نکنیم و بگوییم ورزشکار در اوج آمادگی نیست، توجیهی برای ورزشکار و مربی به شمار می‌رود. اینکه یک ورزشکار بگوید در مسابقه‌ای شرکت می‌کنم که بتوانم مدال بگیرم، این حرف درست است، اما من ورزشکارانی را می‌شناسم که هر 4 سال یک بار به اوج می‌رسند. آنها ترسی از شکست ندارند و در رقابت‌های مختلف نتایج متفاوتی می‌گیرند، اما در المپیک به مدال می‌رسند. این فرهنگ در ایران جا نیفتاده است.

فرزام در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوال دیگر فارس، مبنی براینکه گفته می‌شود رقیبان اصلی ما در برخی از ماده‌ها در کاپ آسیا حضور نداشتند به همین دلیل حبیبیان به مدال نقره دست پیدا کرد، تصریح کرد: در ماده‌های مختلف رقیبان ما متفاوت هستند. در روئینگ سبک وزن رقیب اصلی ما ژاپن و تایلند است. در این ماده فقط کشورهای چین و ازبکستان حضور نداشتند. ازبکستان هم قرار بود در این کاپ شرکت کند که در لحظات آخر به دلیل مشکلاتی که داشت شرکت نکرد. ما نمی‌توانیم ورزشکاران را در سبک وزن چندین ماه در اوج نگه داریم.

مدیر تیم‌های ملی ادامه داد: اگر در کاپ آسیا مدال می‌گرفتیم و ورزشکاران ما در اینچئون مدال نگیرند می‌گفتند این موضوع به خاطر این است که در کاپ آسیا مدال گرفته‌ایم. کاپ آسیا هیچ رنکینگی ندارد، اما باعث شد تا هم نقاط ضعف‌مان را بشناسیم و هم با حریفان‌مان آشنا شویم. با توجه به نتایجی که در کاپ آسیا داشتیم باید در کاپ جهانی فرانسه پیشرفت 10 درصدی داشته باشیم.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول