اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد

فرسودگی تجهیزات مهم‌ترین مشکل بیمارستان ولی‌عصر زنجان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان کمبود نیروی انسانی، فرسوده بودن تجهیزات و ساختار را سه مشکل اساسی بیمارستان ولی‌عصر(عج) زنجان دانست.

فرسودگی تجهیزات مهم‌ترین مشکل بیمارستان ولی‌عصر زنجان

علی رضا بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به وجود سه مشکل در بیمارستان ولی‌عصر زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: هر چند همه مراکز درمانی در بخش نیروی انسانی مشکل دارند، ولی این معضل در بیمارستان ولی عصر(عج) بسیار مشهود است.

وی کمبود نیروی انسانی در بخش پرستاری را بارز دانست و اضافه کرد: این کمبود فشار مضاعفی را بر روی کادر موجود موجب شده و فرسایش روانی را به همراه می‌آورد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به سابقه احداث بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان تصریح کرد: به نظر می‌رسد در نگهداری و بهینه‌سازی تجهیزات این بیمارستان اقدامات قابل توجهی انجام نشده است.

جایگزینی دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی عصر

این مسئول با اشاره به مشکلات موجود در مورد دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی عصر(عج) ادامه داد: این دستگاه از قدیمی‌ترین نوع سی‌تی‌اسکن‌های موجود محسوب می‌شود که به هنگام خرید کارکرده بوده است.

بیگلری با اشاره به هزینه‌های انجام شده برای تعمیر دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان افزود: دانشگاه بنا دارد به جای تعمیر، یک دستگاه جدید را جایگزین دستگاه فعلی جایگزین کند.

وی مشکلات ساختاری بیمارستان ولی‌ عصر(عج) را به دلیل سابقه طولانی فعالیت یادآور شد و تاکید کرد: هیئت امنای این بیمارستان در صدد حل و یا حداقل کاهش مشکلات است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: اصلاح ساختارهای بیمارستان ولی عصر(عج) در اولویت مسئولان مسئولان این دانشگاه قرار گرفته است.

این مسئول در پاسخ به سئوالی در مورد نارضایتی‌های موجود در مورد بخش اعصاب بیمارستان ولی عصر(عج) تاکید کرد: بیماران به دلیل داشتن شرایط خاص نیاز به بیشترین مراقبت دارند، از این رو حساسیت‌ها در این بخش بالا است و هر اقدامی در این بخش بازتاب خود را دارد.

بیگلری با اذعان به مشکل موجود در مورد عدم فعالیت دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان تاکید کرد: معقو‌ل‌ترین شیوه برای حل این مشکل جایگزین کردن آن با سی‌تی‌اسکن جدید است و مسئولان دانشگاه همه تلاش خود را برای عملی کردن این تصمیم انجام می‌دهند.

وی احداث بیمارستان مدرن و مجهز در کنار بیمارستان فعلی ولی‌عصر(عج) را از برنامه‌های آینده برشمرد و تاکید کرد: عملیاتی شدن این ایده افق روشنی را پیش رو قرار می‌دهد.

بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ولی عصر زنجان از سال گذشته برای استفاده از دستگاه سی‌تی‌اسکن این بیمارستان با مشکل مواجه شده‌اند، چرا که این دستگاه از کار افتاده است.

مراجعه بیماران نیازمند به دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان آیت‌الله موسوی از این بیمارستان همواره با حاشیه‌هایی همراه می‌شود که مشکلاتی را برای بیمار و همراه آن به وجود می‌آورد.

مشکل جابه‌جایی بیمار بین دو بیمارستان در مواقعی حاد می‌شود که بیمار بنا به هر دلیلی احساس می‌کند در روند رسیدگی به مشکل وی بی‌دقتی و یا به هر نحوی سهل‌انگاری می‌شود و از این رو هر کسی بسته به امکاناتی که در اختیار دارد، مشکل خود را علنی می‌کند که یکی از این روش‌ها تماس با رسانه‌ها و ارائه مشکل به آنها است.

از این رو هستند شهروندانی که با خبرنگاران خبرگزاری فارس تماس گرفته و مشکل خود را مطرح می‌کنند که بارزترین مشکل این شهروندان که به نوعی با این قضیه درگیر هستند، دخیل بودن داشتن پارتی در رسیدگی به مشکل که همان فراهم شدن زمینه حضور در بیمارستان آیت‌الله موسوی برای گرفتن خدمات از دستگاه سی‌تی‌اسکن است، محسوب می‌شود.

این بیماران و یا همراهان آنها معتقد هستند که در نقل و انتقال بیمار بین دو بیمارستان آیت‌الله موسوی و ولی‌عصر زنجان بی‌دقتی انجام شده و بیمار اذیت می‌شود، چرا که تجهیزات مورد نیاز از جمله آمبولانس مناسب در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همواره در پاسخ به مشکلات مطرح شده در این مورد تاکید می‌کنند که موارد اورژانسی و نیازمند به خدمات دستگاه سی‌تی‌اسکن مشکلی در دریافت خدمات ندارد، چرا که زنجان به اندازه کافی دستگاه سی‌تی‌اسکن دارد و در صورت نیاز می‌توان از خدمات بخش خصوصی در این رابطه استفاده کرد.

با این همه، مشکلات موجود در مورد تعطیلی دستگاه سی‌تی‌اسکن و مراجعه نیازمندان به این نوع خدمت به مراکز دیگر هر از چند گاهی دوباره مسئله‌ساز شده و حرف و حدیث‌هایی را موجب می‌شود که به نظر می‌رسد زمانی پایان می‌یابد که بنا به گفته مسئولان، دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی عصر(عج) جایگزین شده و بیماران این بیمارستان از مراجعه به مراکز دیگر بی‌نیاز شوند.

انتهای پیام/73004/ب۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول