اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آلیا در گفت‌وگو با فارس:

انتخابات سوریه رسوایی آمریکا و غرب را به دنبال داشت/اربابان تروریست‌ها پیام ملت سوریه را دریافت کنند

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه سوریه یکی از اضلاع مهم جبهه مقاومت در جهان است، گفت: در حال حاضر مردم‌سالاری در دنیا جای خود را پیدا کرده است و انتخابات سوریه، رسوایی آمریکا و غرب را به دنبال داشت.

انتخابات سوریه رسوایی آمریکا و غرب را به دنبال داشت/اربابان تروریست‌ها پیام ملت سوریه را دریافت کنند

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به دستاوردهای انتخابات سوریه اظهار داشت: برگزاری انتخابات در کشور سوریه پیام‌های مهمی را هم برای ملت‌ها و هم برای دولت‌های جهان به دنبال داشت.

* ایران موضع صلح‌طلبی در دنیا را دارد 

وی با اشاره به دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اشاعه صلح‌طلبی در جهان افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره موضع صلح‌طلبی و تنش‌زدایی را در زمینه اختلافات در دنیا داشته و دارد و معتقد است که باید به اراده ملت‌ها در اداره امور داخلی کشورها احترام گذاشته شود.

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس خاطرنشان کرد:  جمهوری اسلامی ایران همواره بر این موضوع تأکید دارد که مناسبت‌ترین راه برای حل مناقشات، استمرار و نهادینه کردن صلح و آرامش در میان دولتهاست، چراکه راه‌های تحریم و ارعاب نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.

* انتخابات سوریه، رسوایی آمریکا و غرب را به دنبال داشت

وی با بیان اینکه انتخابات سوریه، رسوایی آمریکا و غرب را به دنبال داشت، تصریح کرد: برخی از کشورهای منطقه با تجهیز و مسلح کردن تروریست‌ها همچنین فراهم کردن زمینه‌های ترور تلاش داشتند تا القا کنند که بشار اسد مقبولیت مردمی ندارد، اما نتایج انتخابات سوریه خط بطلانی را بر اقدامات و شیوه‌های مخالفان این کشور کشید.

* عملکرد دولت‌ها در راستای تروریست‌پروری و جنگ افروزی مردود است

آلیا با بیان اینکه عملکرد دولت‌هایی که در راستای تروریست‌پروری، جنگ افروزی، کشتار عمومی و جهان‌گشایی گام بر می‌دارند، مردود است، ادامه داد:

امروز همچنان بقایا و رسوبات تروریست‌ها در برخی از بخش‌های سوریه وجود دارد که قطعا باید به اربابان آنها گفت که دیگر وقت آن فرا رسیده که اسلحه‌ها را بر زمین بگذارند و پیام ملت سوریه را دریافت کنند و دست از حمایت تروریست‌ها بردارند.

وی با اشاره به مشارکت بیش از 70 درصدی مردم سوریه در انتخابات بیان داشت: رأی نزدیک به 90 درصدی مردم در انتخاب بشار اسد نشان داد که وی مقبولیت بالایی را در نظام جمهوری سوریه دارد.

* مردم‌سالاری در دنیا جای خود را پیدا کرده است

نماینده تهران با بیان اینکه در حال حاضر مردم‌سالاری در دنیا جای خود را پیدا کرده است، گفت: امروز دیگر قلدری کشورها جوابگو نیست و انتخابات سوریه این پیام بسیار مهم را برای آمریکا به عنوان قلدر منطقه داشت که دیگر زمان آن گذشته که با جنگ و خونریزی بتواند منطقه‌ را به آشوب بکشاند و به دنبال امیال رژیم صهیونیستی باشد.

وی افزود: کشورهای منطقه امروز به دنبال استقرار امنیت خود هستند و بهتر است آمریکا بساط پهن کرده را خود را جمع کند و به دخالت و جنگ‌افروزی در منطقه خاتمه دهد.

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه نتیجه انتخابات سوریه سبب خوشحالی مردم ایران شد، یادآور شد: مردم ایران پیروزی همسایگان به ویژه سوریه را پیروزی خود می‌دانند، چراکه این امر سبب افزایش ضریب امنیت در منطقه می‌شود.

* سوریه یکی از اضلاع مهم جبهه مقاومت در جهان است

آلیا در پایان یادآور شد: مردم ایران، سوریه را به عنوان یکی از اضلاع مهم جبهه مقاومت جهان می‌دانند و امیدوار هستیم که به زودی این نوع نتایج را از راه حل سیاسی و مردم‌سالاری در مناطق اشغالی هم ببینیم و شاهد موفقیت مردم فلسطین نیز باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول