اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان خبر داد

«مهدی» زینت‌بخش نام 16 هزار هرمزگانی

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت: نام مهدی در هرمزگان 16 هزار بار به ثبت رسیده است.

«مهدی» زینت‌بخش نام 16 هزار هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال هرمزگان، مهدی عسکری‌زاده در جشن میلاد امام زمان (عج) ضمن تبریک این جشن بزرگ مسلمانان اظهار داشت: بی‌شک انتظار منجی از موارد و عناصر مهم در دین اسلام است که تشیع با اعتقاد به مهدویت امور خود را راهبری می‌کند.

وی اضافه کرد: اصل تفکر مهدویت تنها برای تشیع نبوده و ظهور منجی عادل مختص دین مبین اسلام نیست، بلکه تمام ادیان الهی و غیر الهی به وجود چنین فردی اشاره داشته‌اند.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان افزود: طی سال 92 در استان هرمزگان، نام 340 کودک با نام مهدی مزین شده است و این در حالی است که 132 و 271 نفر دیگر نیز با نام‌های امیر مهدی و محمد مهدی به ثبت رسیده است.

عسکری‌زاده بیان کرد: همچنین در سال 92، به ترتیب نام حدود 50 نفر نیز با نام‌های قائم، حجت، ابوالقاسم و برهان مزین شده است.

وی ادامه داد: در همین سال علاوه بر این نام‌ها، نام هزار و 252 و 199 نفر کودک دیگر نیز به ترتیب با نام‌های محمد و احمد نامگذاری شده است که نشان از علاقه مردم هرمزگان به اهل بیت و خاندان پیامبر و شخص پیامبر عظیم‌الشان اسلام دارد.

این مسئول همچنین یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت نیز در هرمزگان نام بیش از 100 نفر با نام‌های مهدی، امیر مهدی و محمد مهدی نامگذاری و مزین شده است.

عسکری‌زاده اضافه کرد: در این مدت همچنین فراوانی نام‌هایی همانند محمد، احمد، قائم، حجت، برهان و ابوالقاسم که از القاب امام زمان (عج) به شمار می‌رود نیز در هرمزگان به حدود 250 مورد می‌رسد.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان  یادآور شد: از ابتدای آغاز فعالیت ثبت احوال در هرمزگان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، «مهدی» به عنوان نام 16 هزار و 74 هرمزگانی انتخاب و ثبت شده است.

وی ادامه داد: همچنین در بازه و مقطع زمانی یاد شده، نام 857 نفر حجت، 123 نفر قائم، 263 نفر برهان و 461 نفر ابوالقاسم نامگذاری شده است.

عسکری‌زاده مطرح کرد: از ابتدای آغاز فعالیت ثبت احوال هرمزگان تاکنون نام 98 هزار و 661 نفر و 35 هزار و 541 نفر به ترتیب به نام‌های محمد و احمد مزین شده است.

وی با بیان اینکه انتخاب نام نیکو مورد سفارش دین مبین اسلام و حتی کارشناسان و فعالان اجتماعی و فرهنگی است، گفت: بی‌شک انتخاب نام تاثیرات قابل توجهی در شکل‌گیری شخصیت افراد دارد که از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/88001/ل/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول