اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تمام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشگاه آزاد با مدل ایرانی شکل گرفته است

نماینده تمام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در شمالغرب کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی که از سال 61 فعالیت خود را آغاز کرده منطبق بر هیچ معیار و مدل خارجی نیست بلکه با فرهنگ و مدل ایرانی بنا شده است.

دانشگاه آزاد با مدل ایرانی شکل گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول خدابخش عصر امروز در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار داشت: یکی از زیبایی‌های نظام اسلامی ما در مسیر چرخش مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها جابه‌جایی مدیران است و همواره مدیران شایسته مورد اعتماد کامل مسئولان استانی بودند و در این استان همیشه تودیع‌ها و معارفه‌ها در نهایت صداقت و حسن نیت به دور از برخی نگرش‌های منفی انجام شده است.

وی تصریح کرد: مدیرانی که مورد اعتماد واقع شدند و از جنبه خیانت به دور بودند مدیرانی لایق بوده و ما در مدیریت جهادی و تحقق این امر به چنین مدیرانی با رفتار و اخلاق حسنه نیاز داریم.

نماینده تمام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در شمالغرب کشور با بیان اینکه مدیران به جای حرف زدن‌ها باید در صحنه عمل داشته‌ها و سرمایه‌هایشان را به نمایش بگذارند، خاطر نشان کرد: ما باید با اصالت مدیریت اعتماد مردم را جلب کنیم و در این سال‌ها همه مدیران دانشگاه آزاد که به استان اردبیل به عنوان خدمتگزار آمدند از کارنامه و بیوگرافی شایسته برخوردار بودند.

خدابخش در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما سعی کردیم این بار نیز فردی از جنس خودتان انتخاب کرده و به عنوان رئیس دانشگاه آزاد برگزینیم که خود این فرد از تربیت‌یافتگان دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه بنده سه نفر گزینه را به رئیس دانشگاه معرفی کردم و شخص میرزاده انتخاب‌کننده نهایی بوده است، بیان کرد: این انتخاب‌ها و عملکرد مدیران هیچ ربطی به من ندارد و رئیس دانشگاه در مقابل مجلس و شورای انقلاب فرهنگی پاسخگوست.

خدابخش با یادآوری خاطراتی از شکل‌گیری دانشگاه آزاد اسلامی در اوایل دهه 60 با مدل و شرایط متفاوت‌تر اما منطبق بر فرهنگ و مدل ایرانی یادآور شد: زمانی که بنده دیدم که امام با آن حساسیت به بیت‌المال یک میلیون تومان به این دانشگاه کمک کرد و با حساسیتی که به فرزندانش در واگذار نشدن مسئولیت‌ها داشت به احمدآقا حکم داد تا عضو هیئت امنای این دانشگاه باشد، بنده به تبعیت از ولایت و حکم امام عضویت در این دانشگاه را پذیرفته و به صداقت فعالیت این مجموعه یقین پیدا کردم.

وی ادامه داد: ‌دانشگاه آزاد اسلامی با 150 نفر دانشجو و راه‌اندازی تک درس‌ها در رشته‌های خاص کاردانی فعالیت خود را آغاز کرد به طوریکه امروز به بزرگترین شبکه دانشگاهی کشور مبدل شده و بنده هرگز اعتقادی به این موضوع ندارم که دانشگاه آزاد با کمبود مشتری روبه‌روست.

خدابخش در ادامه گفت:‌ اگر زمانی یک میلیون و 500 هزار نفر داوطلب در کنکور دیپلم به کارشناسی شرکت می‌‌کردند این شرایط به مقاطع ارشد و دکترا انتقال یافته و امسال نزدیک به یک میلیون نفر داوطلب کارشناسی به کارشناسی ارشد داریم و 350 هزار نفر نیز قصد تحصیل در مقاطع دکترا را دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده تمام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در شمالغرب کشور افزود: این نظم نه از باب بنیانی و ریشه‌ای بلکه در مقاطع مختلف تحصیلی به هم ریخته و بسیار خوشحال هستیم که مشتریان این دانشگاه امروز در مقاطع ارشد و دکترا ادامه تحصیل می‌دهند.

وی تحصیل 10 هزار و 500 دانشجو را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بیان کرد و اظهار داشت:‌ ما باید در این شرایط به واحد جامع دانشگاهی بیندیشیم و تلاش کنیم تا این واحد جامع در اردبیل راه‌اندازی شود چرا که نیاز اصلی این استان به شمار می‌رود.

خدابخش اهمیت تکمیل بیمارستان آموزشی این دانشگاه را با بهره‌گیری از توان مسئولان استانی و نمایندگان دلسوز یادآور شد و تصریح کرد: باید از فرصت پیش آمده به بهترین شکل و در فعالیت‌های اساسی و کلی بهره‌گیری کنیم و اجازه ندهیم فرصت‌ها به راحتی از بین بروند.

انتهای پیام/62001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول