به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسدالله حاجی زمانی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از قطار شهری شیراز، اظهار داشت: از مجموعه 24.5 کیلومتر خط یک قطار شهری شیراز، 10.5 کیلومتر آن در پاییز امسال به بهرهبرداری میرسد که این فاز، از ایستگاه نمازی شروع و بعد از طی هشت ایستگاه در میدان احسان به پایان میرسد.
وی بابیان اینکه، سه رام دیگر باید به دو رام قبلی فاز اول، خط یک اضافه شود، گفت: برای ترخیص این واگنها، از گمرک به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تا تیرماه امسال تأمین و این واگنها به شیراز انتقال داده میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز، در مورد عملیات اجرایی فاز دوم، خط یک قطار شهری که از میدان نمازی شروع و به میدان الله ختم میشود گفت: در این مسیر بهجز میدان امام حسین(ع)، عملیات حفاری خاصی صورت نمیگیرد؛ که برای سهولت رفتوآمد همشهریان تدابیر ترافیکی مناسبی صورت گرفته است؛ و بهزودی اطلاعرسانی میشود.
زمانی ادامه داد: برای مترو شیراز شش خط، تصویب شده است که خط دوم آن از تیرماه امسال در میانرود آغاز میشود و تا کلبه سعدی ادامه مییابد.
وی بابیان اینکه تمرکز اعتبارات امسال بر روی اتمام فاز دوم، خط یک قرارگرفته است، افزود: برای شروع خط دوم مترو با پیمانکار قرارداد غیرنقدی منعقدشده است به این صورت که تا اتمام کار حفاری درآمدها از محل تراکم ساختوساز و مالیات و عوارض تأمین میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز، در مورد قسمتی از ریل قطار شهری که از کنار رودخانه خشک عبور میکند، تصریح کرد: برای اینکه در فصل بارندگی به مشکل برنخوریم مسیر طوری طراحیشده است که در صورت طغیان رودخانه، آب اضافی به سمت چمران سرازیر شود و ریل قطار شهری در امان باشد.
زمانی در جواب این سؤال خبرنگاران که چرا در این مسیر از برق بالای سر استفاده میشود، گفت: با مطالعاتی که صورت گرفته این روش مناسبترین، بهروزترین و امنترین روش ممکن بوده که برای مترو چهار کلانشهر، شیراز مشهد اصفهان و تبریز در نظر گرفتهشده است.
وی بابیان اینکه نظارت بر پدافند غیرعامل مترو شیراز بر عهده دانشگاه شیراز قرارگرفته است تصریح کرد: تا بهرهبرداری رسمی از فاز یک قطار شهری شیراز، برای آشنایی مردم از این وسیله حملونقل در فواصل زمانی مناسب از آنها برای تردد در این مسیر دعوت میشود.
انتهای پیام/2448/خ30/ث3001