اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز:

اتمام خط یک قطار شهری شیراز به 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: اتمام فاز دوم، خط یک قطار شهری شیراز به 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اتمام خط یک قطار شهری شیراز به 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسدالله حاجی زمانی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از قطار شهری شیراز، اظهار داشت: از مجموعه 24.5 کیلومتر خط یک قطار شهری شیراز، 10.5 کیلومتر آن در پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد که این فاز، از ایستگاه نمازی شروع و بعد از طی هشت ایستگاه در میدان احسان به پایان می‌رسد.

وی بابیان اینکه، سه رام دیگر باید به دو رام قبلی فاز اول، خط یک اضافه شود، گفت: برای ترخیص این واگن‌ها، از گمرک به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تا تیرماه امسال تأمین و این واگن‌ها به شیراز انتقال داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز، در مورد عملیات اجرایی فاز دوم، خط یک قطار شهری که از میدان نمازی شروع و به میدان الله ختم می‌شود گفت: در این مسیر به‌جز میدان امام حسین(ع)، عملیات حفاری خاصی صورت نمی‌گیرد؛ که برای سهولت رفت‌وآمد همشهریان تدابیر ترافیکی مناسبی صورت گرفته است؛ و به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

زمانی ادامه داد: برای مترو شیراز شش خط، تصویب‌ شده است که خط دوم آن از تیرماه امسال در میانرود آغاز می‌شود و تا کلبه سعدی ادامه می‌یابد.

وی بابیان اینکه تمرکز اعتبارات امسال بر روی اتمام فاز دوم، خط یک قرارگرفته است، افزود: برای شروع خط دوم مترو با پیمانکار قرارداد غیرنقدی منعقدشده است به این صورت که تا اتمام کار حفاری درآمدها از محل تراکم ساخت‌وساز و مالیات و عوارض تأمین می‌‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز، در مورد قسمتی از ریل قطار شهری که از کنار رودخانه خشک عبور می‌کند، تصریح کرد: برای اینکه در فصل بارندگی به مشکل برنخوریم مسیر طوری طراحی‌شده است که در صورت طغیان رودخانه، آب اضافی به سمت چمران سرازیر شود و ریل قطار شهری در امان باشد.

زمانی در جواب این سؤال خبرنگاران که چرا در این مسیر از برق بالای سر استفاده می‌شود، گفت: با مطالعاتی که صورت گرفته این روش مناسب‌ترین، به‌روزترین و امن‌ترین روش ممکن بوده که برای مترو چهار کلان‌شهر، شیراز مشهد اصفهان و تبریز در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه نظارت بر پدافند غیرعامل مترو شیراز بر عهده دانشگاه شیراز قرارگرفته است تصریح کرد: تا بهره‌برداری رسمی از فاز یک قطار شهری شیراز، برای آشنایی مردم از این وسیله حمل‌ونقل در فواصل زمانی مناسب از آن‌ها برای تردد در این مسیر دعوت می‌شود.

انتهای پیام/2448/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول