اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزارت تعاون‌:

پیگیر ایجاد سازمان نظام کارآفرینی هستیم

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری ایجاد سازمان نظام کارآفرینی خبر داد و گفت: لایحه سازمان نظام کارآفرینی تدوین و در حال نهایی شدن است.

پیگیر ایجاد سازمان نظام کارآفرینی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ دکتر محمدرضا موالی‌زاده عصر امروز در نهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان هرمزگان اظهار داشت: از جمله بخش های مختلف تشکلی به عنوان سازمان نظام مربوطه وجود دارد و به دلیل اهمیتی که کارآفرینان و تاثیری که در رشد و پیشرفت کشور دارند، لایحه سازمان نظام کارآفرینی در کشور نیز تدوین شد.

وی اظهار داشت: سازمان نظام کارآفرینی شبکه سازی بین کانون‌های کارآفرینی در کشور است که علاوه بر ارتباط منطقی بین کارآفرینان، آنان می‌توانند از این طریق تجارب خود را با یکدیگر مبادله کنند.

موالی‌زاده با تاکید بر اینکه کارآفرین موتور توسعه است، اظهار داشت: براساس مطالعات صورت گرفته نوع نگاه به کار در ایران باید تغییر کند، با جلب نیروی کارآفرین می‌توانیم دولتی کارآفرین شکل دهیم چرا که تا زمانی که بدنه دولت کارآفرین نباشد و دولت کارآفرین تشکیل نشود، امکان رشد و توسعه فراهم نخواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارآفرینی یک ضرورت است، افزود: اگر مشاغل را به سه قسمت استخدامی، خوداشتغالی و کارآفرینی تعریف کنیم، کارآفرینی ضرورت گریز ناپذیر جامعه ما است چرا که با نگاهی به تاریخ معاصر کشورها می‌توان گفت رشد و توسعه کشورهای پیشرفته ناشی از اهمیت دادن به مقوله کارآفرینی است.

وی اضافه کرد: رشد اقتصادی کشور در گذشته منفی بود که دولت باید تلاش خود را برای افزایش رشد مثبت بکار گیرد و این نیاز به عزم و اراده ملی دارد و همت در راستای بکار بستن شعار مقام معظم رهبری دارد.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: کارآفرینی یک امر حاشیه ای نیست بلکه باید برای برون رفت از مشکلات اقتصادی به آن توجه داشت و به جوانان جویای کار را به گونه ای آموزش داد که بتوانند با کارآفرینی برای خود و دیگران ایجاد اشتغال کنند و این نگرش باعث خواهد شد که نهضت کارآفرینی در جامعه شکل گیرد.

به گفته‌ موالی‌زاده، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عزم خود را جزم کرده که در این راستا حرکت کند و استان‌های مختلف از جمله هرمزگان با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیاد بویژه در صنایع در مسیر کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان گام بردارد.    

انتهای پیام/88001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول