اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزارت کار در بندرعباس:

تحقق توسعه و رشد اقتصادی در گرو تقویت فرهنگ کار است

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اصلاح و تغییر فرهنگ کار در جامعه گفت: رشد و توسعه اقتصادی کشور در گرو تقویت فرهنگ کار و تلاش است.

تحقق توسعه و رشد اقتصادی در گرو تقویت فرهنگ کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید محمد رضا موالی‌زاده عصر امروز در دیدار با ‌آیت‌الله نعیم‌آبادی‌ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان که با حضور ‌اکرمی‌ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان و معاونان این اداره کل صورت گرفت، با بیان اینکه بسط و توسعه فرهنگ کار و تعاون و رفاه بر عهده این وزارتخانه است، اظهار داشت: اگر عدالت اجتماعی در جامعه بسط و گسترش یابد بسیاری از نابرابری‌ها کمتر و به تبع آن ایجاد اشتغال افزایش و رونق اقتصادی به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بعد از ادغام، ماموریت‌های سنگین و ویژه‌ای را عهده‌دار شده و به همین نسبت نیز جامعه هدف آن گسترش یافته است، اظهار داشت: ستاد وزارتخانه کاملاً گسترده شده به گونه‌ای که می‌توان گفت وزارتخانه اقتصادی اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، درمانی و بیمه‌ای با دستگاه‌های زیرمجموعه است که دستگاه‌های زیر‌مجموعه آن نیز نقش کلیدی و مهمی بر‌عهده دارند.

موالی‌زاده ‌بر تقویت فرهنگ کار گروهی و کار جمعی در جامعه تاکید کرد و گفت: حس فرد‌گرایی در جامعه را باید به حس کار گروهی و جمعی تبدیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز با اشاره به اینکه فرهنگ کار و اشتغال در کشور ما دچار مشکل است و جوانان به امید پشت میزنشینی درس می‌خوانند، گفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه ایجاد اشتغال و از بین بردن بیکاری در جامعه وجود دارد این است که نگاه افراد به امر کار صحیح و درست نیست و باید شغل و کار را به درستی برای مردم و جوانان معنا کنیم تا بدانند که کار تنها به معنای پشت میزنشینی نیست.

‌نعیم‌آبادی با بیان اینکه در استانی همچون هرمزگان که قطب صنعتی و اقتصادی ایران است، نباید جوان بیکار داشته باشیم، افزود: نگاه به فرهنگ کار باید تغییر کند و تا این نگرش به کار تغییر نکند، تحول اقتصادی شکل نمی‌گیرد.

وی ‌بیان داشت: روند ایجاد اشتغال باید با جدیت دنبال شود و تلاش کرد که از ظرفیت‌های موجود استان استفاده و علاوه بر این به سمت کشف ظرفیت‌های جدید و فرصت‌های شغلی پایدار و جذب دائم پیش رویم.

انتهای پیام/88001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول