اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان مطرح کرد

اعزام 120 روحانی به مساجد گلپایگان / غبارروبی مساجد در روزهای پایانی ماه شعبان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان گفت: حدود 120 روحانی و مبلغ دینی به مساجد و تکایا و حسینیه‌های گلپایگان در ماه مبارک رمضان اعزام می‌شوند.

اعزام 120 روحانی به مساجد گلپایگان / غبارروبی مساجد در روزهای پایانی ماه شعبان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محسن کوچکی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی برگزار شده بود، بیان کرد: در سال 1360 به فرمان حضرت امام(ره) سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 120 مبلغ دینی به شهر و روستاهای گلپایگان در ماه مبارک رمضان اعزام شده‌اند، تصریح کرد: حدود 80 روحانی از شهرهای قم و اصفهان و مابقی از شهرستان گلپایگان برای تبلیغ علوم دینی و قرآنی به مساجد و حسینیه‌ها اعزام شده بودند و امسال هم پیش‌بینی می‌شود حدود همین تعداد به مساجد شهرستان گلپایگان اعزام شوند. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان خاطر نشان کرد: امسال نیز برای هماهنگی بیشتر و بهتر و استفاده مطلوب‌تر از روحانی از ماه شعبان با رابطان مساجد ارتباط برقرار کرده‌ایم و مشخص شده است چه مساجدی در شهرستان گلپایگان از وجود روحانی بهره‌مند هستند و چه مساجدی روحانی ندارند و بر همین اساس تاکنون وضعیت بیش از 95 درصد از مساجد مشخص شده است و طی چند روز آینده همه مساجد در شهر و روستا از حضور روحانی در ماه مبارک رمضان بهره‌مند خواهند شد.

کوچکی به توصیه‌هایی که به مبلغان دینی شده است نیز اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی علاوه بر اهتمام به برگزاری مراسم نماز جماعت، دعا و زیارت بایستی به غنای محتوای تبلیغی و جهت‌دهی مردم به مسائل و مباحث اساسی دین و احیای سنت‌ها و معرفی سبک زندگی اسلامی، تبیین حجاب و عفاف و الگوی زن مسلمان و ازدیاد نسل و توجه به مسائل جمعیتی که از فرمایشات مقام معظم رهبری است در منابر و مجالس مورد توجه قرار دهند.

وی تبیین احکام و معارف اسلامی را با توجه به سیره پیامبر(ص) را از دیگر وظایف مبلغان دینی برشمرد و ادامه داد: تبیین نشانه‌های ظهور، حکومت مهدوی و وظایف انسان منتظر و دمیدن روحیه امید و نشاط به جامعه از دیگر وظایف روحانیون اعزامی به مساجد است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان توجه جدی به معارف قرآنی و برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید قرآن و تفسیر قرآن برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را از دیگر وظایف روحانیون عنوان کرد.

کوچکی تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، بصیرت افزایی، دفاع از مبانی انقلاب اسلامی خصوصاً اصل مترقی ولایت فقیه را از دیگر وظایف روحانیون اعزامی به مساجد عنوان کرد و افزود: تبیین شعار امسال مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی با توجه به آموزه‌های دینی کار و تلاش و رعایت اصول صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف و تبذیر و جهت‌دهی به سفره‌های افطاری و نذورات از دیگر اهداف تعیین شده مربیان دینی و روحانیون است. 

وی همچنین به غبارروبی و نظافت مساجد در روزهای پایانی ماه شعبان اشاره کرد و افزود: برای استقبال از ماه مبارک رمضان با کمک مرکز رسیدگی به امور مساجد، مردم و روحانیون مساجد شهرستان گلپایگان برای میزبانی مطلوب از نمازگزاران و روزه‌داران مورد نظافت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/63014/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول