اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

روحانی‌نژاد در نشست خبری مطرح کرد

اعزام 40 هزار مبلغ در ماه ضیافت الهی/ «قرآن» محور برنامه‌های تبلیغی در رمضان است

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی از اعزام 40 هزار مبلغ به سراسر کشور در ماه رمضان خبر داد و گفت: این تعداد به غیر از حضور ائمه جماعات ثابت مساجد است، 4172 نفر از مبلغان خانم هستند.

اعزام 40 هزار مبلغ در ماه ضیافت الهی/ «قرآن» محور برنامه‌های تبلیغی در رمضان است

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، نشست خبری حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه چهارم تیرماه) در سالن کنفرانس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد در ابتدای سخنانش با اشاره به اهمیت ماه رمضان، ماه ضیافت الهی گفت: ماه رمضان، ماه تزکیه نفس و فرصت مناسبی است که بندگان به سوی خدا باز گردند و بیشتر در معارف قرآن کریم و معرفت دینی غور پیدا کنند.

وی با اشاره به فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی برای ایام ماه رمضان افزود: سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌های متنوعی را پیش‌بینی کرده است، از جمله ستاد ساماندهی گروه فرهنگی ویژه مناسبت مذهبی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی برای برخورد با تظاهر روزه‌خواری که چهره جامعه اسلامی را مخدوش می‌کند، البته بیشتر افرادی که تظاهر به روزه‌خواری دارند، از احکام دینی اطلاعی ندارند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در این رابطه با ستاد سفرهای تابستانی وزارت کشور هماهنگی‌های لازم انجام شده است، ابراز داشت: ایجاد مکان‌های خاص برای مسافران در تفرج‌گاه‌ها و مراکز بیرون شهری و اتخاذ شرایط لازم برای فعالیت اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها با همکاری نیروی انتظامی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام خاص است که در کنار آن احکام دینی برای مسافران و کسانی که عذر شرعی دارند و بنا به دلایلی نمی‌توانند روزه بگیرند، یادآوری می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری 400 همایش ویژه مبلغان اعزامی ماه رمضان در 400 نقطه از کشور گفت: برخی این همایش‌ها اکنون در حال برگزاری است یا امروز، فردا و روز شنبه برگزار می‌شود که مسئولان منطقه‌ای و استانی هم حضور خواهند یافت و اولویت‌هایی که باید مبلغان در نظر داشته باشند، برای آن‌ها بیان می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد همچنین از اعزام 40 هزار مبلغ به سراسر کشور در مدت این یک ماه خبر داد و بیان داشت: این تعداد به غیر از حضور ائمه جماعات ثابت مساجد است، 4172 نفر آن‌ها را مبلغان خانم تشکیل می‌دهند که در استان‌های خود به ترویج معارف اسلامی می‌پردازند، با این وجود سازمان‌های مختلفی در اعزام مبلغ با ما همکاری دارند که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شش هزار مبلغ را اعزام می‌کند، همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه هم اعزام نیرو دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان با تعطیلات تابستانه و اوقات فراغت تلاقی پیدا کرده است، به همین منظور با حضور پنج هزار نفر از جمله عوامل اجرایی طرح تابستانه را در سراسر کشور اجرا می‌کنیم، به همین منظور بسته فرهنگی تحت عنوان «ره توشه» برای مبلغان اعزامی ماه رمضان و طرح تابستانه در نظر گرفته شده است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی محوریت اصلی فعالیت مبلغان را موضوعات قرآنی بیان کرد و گفت: توجه به تجوید، روخوانی، روان‌خوانی، اصلاح قرائت نماز،‌ تفسیر و تدبر در قرآن در صدر برنامه‌های مبلغان قرار دارد، همچنین در کنار آن مسائلی نظیر اقتصاد مقاومتی، ارزش فرهنگ کار و تلاش از منظر رهبری، ترویج سبک زندگی، حجاب و عفاف، آداب و اخلاق اسلامی، امر به معروف و نهی‌از منکر، ساده‌زیستی، قناعت، مصرف صحیح، آسیب‌های سبک زندگی غربی، بیان جایگاه و نقش ولایت فقیه، تبیین تفکرات الحادی وهابیان تکفیری و توطئه‌های آن‌ها در منطقه، اصل وحدت و انسجام اسلامی و تشریح گفتمان ایران اسلامی از سوی مبلغان میان نوجوانان، جوانان و سایر اقشار مردم مطرح می‌شود.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول