اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال جاری تاکنون صورت گرفت

انجام 6 هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی خراسان‌جنوبی

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 5 هزار و 901 مورد آزمایش تخصصی برای تشخیص بیماری در آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان انجام شده است.

انجام 6 هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی خراسان‌جنوبی

محمود قربان‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: برای انجام آزمایشات تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان تجهیزات و لوازم تخصصی خاصی مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: از آغاز سال جاری 5 هزار و 901 مورد آزمایش تخصصی برای تشخیص بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان انجام شده است.

*انجام 4 هزار آزمایش سرولوژی طیور در خراسان جنوبی

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: 601 مورد از آزمایشات انجام شده مربوط به سرولوژی دام و 4 هزار و 47 مورد نیز مربوط به آزمایشات سرولوژی طیور است.

قربان‌‌زاده آزمایشگاه‌ها را از بخش‌های تخصصی دامپزشکی برشمرد و ادامه داد: دامپزشکی در راستای تامین بهداشت و سلامت جمعیت دامی و به سبب جلوگیری از بروز و انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام آزمایشات تخصصی گوناگونی را به صورت دوره‌ای و همچنین رندومی بر روی جمعیت دامی استان انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: علاوه بر آزمایشات فوق سایر آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان مربوط به آزمایشات کنترل کیفی، آنالیز باقیمانده‌های دارویی، خون‌شناسی و سم‌شناسی است.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی تعداد آزمایشگاه‌های دامپزشکی مرکز استان را سه آزمایشگاه دانست و خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مرجع این اداره‌کل نیز در حال ساخت است.

انتهای پیام/69010/ز20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول