اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه اردبیل:

انتقال جسد حادثه‌دیدگان جاده‌ای با وانت‌بار برازنده نیست

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: انتقال جسد متوفیان حوادث جاده‌ای با وانت‌بار در شأن و برازنده استان اردبیل نیست و باید این فرآیند اصلاح شود.

انتقال جسد حادثه‌دیدگان جاده‌ای با وانت‌بار برازنده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معراج ظهیری عصر امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در اردبیل اظهار داشت: ما هر چند شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن هستیم که خود مبین ایمن شدن راه‌هاست اما همچنان تقویت این جبهه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ما در طرح نوروزی امسال به رغم آن که بیشترین ترددها، بدترین آب و هوا و تعجیل در رانندگی‌ها را شاهد بودیم اما تلفات جاده‌ای اعم از فوتی و جرحی به شدت کاهش یافت که این آمارها در سه ماهه اول امسال نیز نشان از کاهش جدی است که خود این امر نشان می‌دهد جاده‌های این استان ایمن است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل به سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه در بروز تصادفات اشاره کرد و ادامه داد: بنده معتقدم 50 درصد عامل تصادفات رانندگان و نیروی انسانی است و در کنار آن نباید ناایمن بودن جاده‌ها و خودروها را نادیده گرفت چرا که تاکنون خودروسازان کمتر به تعهدات خود عمل کردند.

ظهیری عنوان کرد: هر چند در اواخر سال گذشته در بحث ایمن‌سازی راه‌ها نظیر بهسازی، آسفالت، خط‌کشی جاده‌ها و ترمیم نقاط حادثه‌خیز اقدامات مناسب انجام شد اما این روند در حال حاضر کند است در حالی که از فصل کاری کمتر از سه ماه باقی مانده است.

وی، عمده مشکل نگران‌کننده در این حوزه را بی‌تفاوتی‌ها به احداث پل بدون رعایت حفاظ و تعیین محدوده آن بیان کرد و یادآور شد: ما در محور اردبیل – مشگین‌شهر و سرچم تعداد زیادی پل در کنار جاده‌ها را شاهد هستیم که از حفاظ، دیوار بتنی و گاردریل بی‌بهره هستند در حالی که باید با نصب این علائم و امکانات جلوی واژگونی خودروها و سقوطشان را از این پل‌ها بگیریم.

رئیس پلیس راه استان اردبیل اضافه کرد:‌ ما برای حل این مشکل به صورت مقطعی اقدام به دپو خاک در کنار پل‌ها کردیم تا در صورت واژگونی خودرو صاحب آن به دره‌ای سقوط نکند.

این مسئول، ضرورت آسفالت راه‌ها، ‌ایمن‌سازی محورها، اصلاح فنی برخی نقاط حادثه‌خیز و نصب علائم و تابلوهای هشداردهنده را ضروری بیان کرد و افزود: در این زمینه تمام حرکت‌های ما باید منسجم و مستمر باشد.

بلاتکلیفی اجساد در انتقال به پزشکی قانونی

فرمانده پلیس راه استان اردبیل به مشکل بلاتکلیفی اجساد در هنگام بروز حوادث اشاره کرد و اظهار داشت‌: نه هلال احمر و نه اورژانس قبول می‌کنند که در خودروهای خود حمل اجساد را داشته باشند و ما در این زمینه بلاتکلیف ماندیم که به چه کاری دست بزنیم.

ظهیری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: براساس صراحت قانونی هلال احمر و اورژانس موظف هستند انتقال و حمل جسد را انجام دهند و در تصادفات شهری نیز این وظیفه سازمان آرامستان‌هاست که نسبت به حمل جسد اقدام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در تقویت ایمنی راه‌ها و جلوگیری از پیشروی دست‌فروش‌ها و عسل فروش‌ها باید اقدام جدی و فوری انجام شود که نظیر این مشکل را در سه راهی کوثر شاهد هستیم که رانندگان را با نگرانی روبه‌رو کرده است.

انتهای پیام/62006/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول